Inlägg från: fornminne |Visa alla inlägg
  • fornminne

Kvinnor mår bättre som singlar än män?

Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-04-02 11:41:01 följande:
    Kan tillägga att maken åtminstone är konsekvent på det sättet att han tycker att incels är löjliga. Han klandrar inte kvinnors partnerval utan kan förstå varför många väljer bort lågstatusmän eller män utan driv. Menar att dessa män får ta och kamma till sig, istället för att sitta på sin kammare bakom sin skärm och gnälla. Han menar också att det inte bara handlar om inkomst eller utbildning, utan att det ratade män främst saknar, är social kompetens. Kanske har han rätt. Det är väl bara olika sätt att se det.

Män längst ner på samhällsstegen får skylla sig själva? Det är ju inte en särskilt trevlig syn, men han delar den med många.
  • fornminne
    Anonym (Ally) skrev 2021-04-02 13:59:51 följande:
    Fast man är väl alltid sin egen lyckas smed? Det är så konstigt. Kvinnor förväntas alltid styra upp män. Ingen har någonsin styrt upp mig. Det har jag fått göra själv. Jag sitter inte inne och väntar på att livet eller någon man ska leverera lösningar åt mig. Det gör jag själv. Och jag vill inte ha en man jag ska fixa till. Jag vill ha en man med lika mycket driv, nyfikenhet och positivitet som jag själv. Ja det är jättesynd om dessa män. Men det är inte en kvinnas ansvar av fixa dem

Hur du kan få det faktum att alla inte rår för sin egen olycka, till att kvinnor förväntas styra upp män, förstår jag inte riktigt. Självklart är det inte kvinnors ansvar att fixa män, det är inte någons ansvar att fixa någon. Det är direkt destruktivt att resonera så. Vi kan stötta varandra i livet, men var och en får fixa sig själv. Det låter bara så hårt att antyda ensamma och olyckliga män har sig själva att skylla, men jag vet ju att många tycker så.
  • fornminne
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-04-02 17:41:38 följande:
    Varför väljer kvinnorna att skaffa barn med de männen och inte de skötsamma?

Hur ska hon veta innan om han är slarvig eller skötsam? Ibland är det uppenbart, men ofta märks det inte förrän barnen kommer.
Svar på tråden Kvinnor mår bättre som singlar än män?