Inlägg från: Anonym (Singelman45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singelman45)

Äldre män attraktiva?

Anonym (vvv) skrev 2021-03-30 08:05:15 följande:

Snygga kan väl en del vara, men skulle jag vilja ha en relation med en man mycket äldre än mig? Nej!

De män jag haft relationer med har varit jämnåriga eller max 4-5 år äldre än mig. Inte för att jag medvetet letat efter den åldern utan för att det är det mest naturliga, att man hänger med ungefär jämngamla, främst när man är yngre. När man är över ca 30 så jämnas åldersskillnaderna ut mer och mer, men jag skulle ändå inte titta efter mycket äldre. 

Blir nyfiken, hur gammal är du?
  • Anonym (Singelman45)
    Anonym (E.) skrev 2021-03-31 14:30:24 följande:

Ja, men det handlade inte om att de skulle vara äldre än jag. Jag har alltid tyckt att de mest attraktiva männen finns i åldersgruppen 42-52 (på ett ungefär), och det helt oavsett min egen ålder vid tillfället. Sedan är det förstås långt ifrån alla män i den åldern som är attraktiva, heller! De måste förstås vara snygga i grunden med manliga anletsdrag, och ha behållit figuren väl. Om det är uppfyllt, tycker jag att de första gråa hårslingorna vid tinningarna, de första erfarenhetsrynkorna, och gärna en vårdad klädstil med en välsittande kostym o.s.v., förhöjer attraktiviteten. Det gosseaktiga har aldrig lockat mig, inte heller långt hår och jeans. 

Så hur gör en man,för att få en 10 år yngre kvinna förstå att man är intresserad utan att framstå som gubbsjuk, gränsen är väl antagligen hårfin?
Svar på tråden Äldre män attraktiva?