BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Förutom det du köpt redan, har jag även skaffat Inotyolsalva till bebisen. Kändes som ALLA sagt till mig att det är toppen att ha till röda barnstjärtar! Angående våtservetter, så har Ekotipset på Instagram en liten story om hur hon gör sina egna våtservetter genom att ha köpt vanliga Ekoservetter, som hon sedan lägger i en glasmatlåda och häller över kokande vatten som blandats med kokosolja. Sen ska det hålla sig rätt bra tydligen, tänkte själv testa det! :) Gillar inte heller tanken på mycket kemikalier på den lilla bebisens hud <3
sen verkar ju snorsug blivit väldigt poppis på senaste :D blir själv illamående av tanken att suga ut saker ur näsan på barnet, haha! Men många vänner verkar tycka det är en bra grej att ha! Frågade min mamma och svärmor hur man gjorde förr, så att säga. Båda tyckte det var underhållande att det idag finns något som kallas snorsug :D Men min mamma sa hon hade en sån där ballongsug. Så man liksom trycker på den, sen med trycket så får den ju då med sig ev snor ut ur näsan.
Sen en kroppstemperatur behövs ju också :) samt några sådana där engångsunderlägg till skötbordet till de fall när det hänt någon form av bajs-olycka och du vill kunna slänga underlägget direkt :D
Örontermometer har vi sedan tidigare men en Näs-Frida får det kanske bli. Och pysventiler! Det har jag också fått tips om kom jag på nu :)