BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej allihopa! <3
Har följt er i tystnad sen en vecka tillbaka och inte varit superaktiv på senaste pga oro.Vill ändå säga att jag finns i bakgrunden och peppar på! Efter min störtblödning 4/5 så var det lugnt och det bekräftades med UL. Sedan en 10 dagar sen började jag dock blöda brunt dagligen, som en mindre mens, och det fortsätter även nu.. Har därför känt mig extra orolig och låg, samt spänd inför KUB...
Men idag hade jag KUB och pyret lever loppan där inne! BF är precis som beräknat av mina appar, 1/12 och nu är RUL inbokat. Eftersom att allt såg fint ut på ultraljud försökte BM lugna mig med våra siffror vi fick för just trisomi 21.
Fick där en sannolikhet för trisomi 21 på 1:811, vilket i Skåne gör att man går vidare med NIPT (för allt under 1:1000) om man nu vill det. De andra värdena såg bra ut. Det var tydligen mitt blod som drog ner siffran rejält, trots att snittet för kvinnor i min ålder enligt BM ligger på 1:531 typ. Så då har jag lite över snittet som förväntas för min ålder tydligen... Hm... De flesta i mina kretsar och i min ålder, 31 ,som precis fått barn eller är gravida har fått superbra siffror (typ 1:20.000 osv) så jag och sambon hoppas att NIPT kan ge oss lite mer tydlighet och ro.
Går och gör prover på tisdag morgon och får reda på resultat inom 2 veckor efter det. :)
Massa pepp till er från mig ^^ <3
Spännande! Kul att det ändå var bra trots blod ! Så läskigt med blod x 2 och så är det ändå ingen fara, puh.
Vad menade de med att risken var lägre pga ditt blod? Alltså något i KUB-proverna som var bra?
Fattar inte riktigt, om du har 1:811 chans, och snittet för din ålder är 1:531, så måste du ju ligga klart under snittet? :)