Thewalk skrev 2021-05-16 16:11:27 följande:
Ja, undrar hur det blir med att gå i v.20 framöver. Vet du hur länge bestämmelserna finns? Jag räknas nu mer som riskgrupp (35+) och tror att jag kommer få vaccin ganska snart, så då vet jag inte heller om jag trots allt kan jobba ett tag till efter v.20.
Jag har lite svårt att se mig vara hemma så länge, rastlös som jag är. Men vi får se vad som händer och hur jag mår förstås. Jag tror att jag oavsett kommer att gå mellan v.25-30 pga tvillinggraviditet. Är inte så orolig för Covid då jag hade det i början av året och förmodligen har antikroppar ett tag till. Men kommer ändå att lyssna på vad råden säger.
Jag är lärare på lågstadiet och ska ta emot en förskoleklass till hösten...i veckan som kommer ska jag träffa flertalet av barnen som ska börja skolan. Känns lite dubbelt, men man få ju jobba på så länge..
Jag är bara i v.10 än så länge och har ett tag kvar till KUB, innan det vill jag inte berätta något till någon på jobbet. (har iofs sagt till närmsta kollegan pga illamåendet. Men henne litar jag på att hon håller för sig själv och hon ska dessutom gå i pension nu till sommaren så påverkas inget av vad som händer i höst) Om allt ser bra ut efter v.12 och KUB tänker jag att jag ska berätta för min rektor. Det blir innan sommarlovet.
Även ni som undervisar äldre vet väl inte hur det ser ut med distansundervisning till hösten!? Kanske kommer distansundervisningen till stor del försvinna och som du skriver behövs ni ju fysiskt i skolan med oavsett. Så om bestämmelserna kring v.20 finns kvar så kommer du nog kunna gå då.
Hm... Jag har kollat upp infon på försäkringskassan + fhms hemsida men inget står kring hur länge det kommer hålla på.