Sellerin skrev 2021-06-28 13:11:49 följande:
Det verkar väldigt olika med hur mkt magen växer! En del av mina kollegor har varit helt paffa över hur liten de tycker min mage är, jämfört med att deras egen mage var stor redan när de var gravida i v17-18. Sen har jag vänner där det knappt synts alls trots att v20 passerat för deras del. Så himla olika! Du kan nog vara säker på att när magen väl börjar växa med dina tvillingar så kmr du undra om den inte ska hejda sig snart xD
Mina fingrar har svullnat upp vid några tillfällen. Känslan av att de inte riktigt går att böja för att de är så vätskefyllda. Inte riktigt kunnat fina något samband med när det blir så, men det har gått över av sig själv några timmar senare :) hoppas på att svullna fötter kommer först bra mycket senare!
Du har såklart helt rätt, att vi alla är olika. Jag är dessutom ganska lång och det kan också påverka i början har jag hört. Förmodligen kommer jag senare vara tacksam att jag inte blivit tung tidigt :) Men trots allt så längtar jag mycket till en riktig gravidmage. Men det kommer ju.
Precis som du beskriver upplever jag också i händerna/fingrarna. Jag har svullna fötter med, men tycker det hjälper med högläge och stödstrumpor.
mandarincurd skrev 2021-06-28 16:16:39 följande:
Hej på er, hoppas allt är fint!
Helt sjukt att jag är i andra trimestern!!! Så sköj ju!
E det ngn som börjat köpa något? Jag har inte köpt något än, väntar till RUL. Dock rycker det liiiiite i fingrarna nu när Voksi har rea och ffa rea på åkpåsar.
Jag köpte faktiskt lite bodys igår, kunde inte låta bli när jag var inne på Åhlens. Jag hade tänkt att vänta till RUL som för mig är om ca 3 veckor, så inga mer inköp innan dess. :)