Grapefrukt89 skrev 2021-05-10 17:33:00 följande:
Thewalk skrev 2021-05-10 16:58:25 följande:
Jag är också så himla GLAD idag.
Jag var på tidigt UL då jag var orolig att något hade hänt.
Ultraljudet visade inte bara en utan TVÅ små tickande hjärtan. Tvåäggstvillingar som rådde sig bra därinne.
Vi är i CHOCK men överlyckliga! Jag har blivit gravid på naturlig väg och vi har inte tvillingar i släkten så det var verkligen inte väntat. BM sa att det var ovanligt men något vanligare efter 35, jag är 35 år så...
Jag kan inte tro det, inte konstigt att jag har fått sådan ökad aptit det senaste :D
Är fortfarande orolig att nåt ska hända, de var i v.8+1 resp v.8+2, så det är en kritisk period som väntar, men ska också försöka att slappna av lite och glädjas :D
<3 NÄMEN ÅHHHH! OH HAPPY DAY idag alltså! Inte bara underbart väder och temperatur men annat fantastiskt också! Så spännande för er. Vilken resa! <3
Haha, påminner mig om ett avsnitt från serien Parks n' Rec där en gynekolog berättar till ett par (som kanske ska va nånstans mellan 36 och 41år) att de väntar trillingar. HURSOMHELST! Så spännande för er!
En fråga ba: hur vet man att det är tvåäggstvillingar? Egna moderkakor? Och enäggs så är dem i samma?
Ja, den här jäkla väntan och hoppet/längtan som hela tiden utmanas... Som en del säger gång på gång kring detta: Man får försöka tänka att man väntar barn och inte missfall. Majoriteten av fallen blir det barn av det ändå. Lättare sagt än gjort, men försöker övertala mig själv om detta mantra också samtidigt. <3 Massa pepp till dig/er <3
Så kul och tack för stödet
Ja det var verkligen en ovanligt bra måndag :D
Jag var livrädd när hon sedan sa att "jag måste bara kolla lite till så det inte är en tredje som gömmer sig" då hon såg de två snabbt. Haha
Det är spännande som attan, dock har jag läst att det inte är helt ovanligt fram till v.10-11 att ena fostret krymper ihop och försvinner. Men hoppas såklart att båda ska klara sig!
Det är inte 100% att det är tvåäggstvillingar men det var mycket som talade för det. De har varsin moderkaka och hinnsäck men det kan även enäggsvillingar ha. I det här fallet var den ena tvillingen lite mindre och troligen en dag yngre. Så det talade helt klart för tvåäggs..:)
Ska även läsa på lite mer själv då jag inte har någon vidare koll. Det var en del att ta in och jag kommer nog med många frågor till min nästa träff med "ordinarie" BM