Miniflin skrev 2021-08-16 09:53:55 följande:
Känner att det inte är jag som bestämmer om jag ska ha en babyshower eller inte. Jag har varit med och anordnat till mina närmsta kompisar men det har alltid ordnats bakom den gravidas rygg så det blir en rolig överraskning. Så får jag en blir det skitkul och får jag det inte så är det så. Men kommer inte att anordna någon själv då jag tycker det är ens kompisar och familjs ansvar att ordna :)
Ja, vill ni ha en babyshower? kanske skulle vara en bättre fråga.
Jag håller inte helt med. Jag hade absolut inte velat ha det som överraskning så de som ska köpa saker inte har koll på vad man egentligen behöver och man får en massa saker som bara kommer skräpa och skapar överkonsumtion. Sen kan såklart nån vän snoka så de har någon form av koll men nah hade faktiskt blivit riktigt besviken att mina vänner inte kände mig bättre om de hade gjort det. Blev övertalad att ha det nu när jag kan vara medveten om det och ge en lista på vad vi verkligen behöver. Men jag kan absolut förstå att vissa tycker det är kul att bli överraskad och uppskattar den typen av uppmärksamhet. Jag gör det inte vilket jag tror alla utom den tidigare nämnda ingifta bryr sig tillräckligt om för att respektera haha?
Sen är mina vänner i väldigt olika umgängesgrupper så tror inte någon hade kunnat bjuda in alla relevanta, då de helt enkelt inte känner till varandra.
Men givetvis är det så att vi alla är olika och uppskattar olika saker, och förhoppningsvis känner våra vänner och familj oss tillräckligt bra för att göra så det passar individen. :) Om ni har det som tradition att överraska med babyshowers i er umgängeskrets kanske man ändå är lite förberedd och kan lägga fram det man behöver lite lättare.