Grapefrukt89 skrev 2021-04-12 21:26:01 följande:
Juste! Va bra hjälp du fick och snabbt! Låter läskigt annars att riskera missfall. Skönt att när man väl hittar bra ställen/personal inom vården så funkar det FANTASTISKT!
Tyvärr har jag inte hunnit skriva in mig än. Det var sån himla lång kö till den mottagningen jag valt (valde att skriva in mig för två veckor sen) så att jag fick tidigast tid den 29/4, då jag är 1 dag från att gå in i vecka 10. Men men! Har hört att det är ganska normalt också. :) Ser fram emot inskrivning, då jag tror det kommer känns skönt att landa lite i att man faktiskt är gravid och att barnmorskan förstår ens situation och är "expert" på den.
Ja! Det finns många underbara människor i vården :)
Ja ja tror det är rätt så normalt också som du säger, att träffa dem runt v 10 för första gången. Vissa ställen har ett hälsosamtal först. Pratar om kost, vanor, träning, tillskott, relationer (frågade även om jag upplevt våld i relation, tycker det är bra att frågan ställs!!). Sen själva inskrivningen är väl lite mer blodprov och sådär. Mer på riktigt liksom! Detta är så spännande :)