BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Uppskattar också den här gruppen mycket, tycker att det är så bra stämning och är glad att jag inte sett dömande inlägg utan att det är fokus på pepp och stöttning. Ska bli spännande att följa alla framöver :D
Jag beundrar verkligen er som kämpar med jobb och den stressen nu, ni är så starka! Vill igen skicka med uppmaningen att lyssna på kroppen och hellre ta en sjukdag om det bli för mycket.
Niferex funkar bra för mig! var orolig innan, då jag haft problem med trög mage till och från senaste åren. Men jag är inte särskilt påverkad, så det är ju väldigt individuellt.
Hoppas verkligen att du bananmilkshake får chansen att föda på det sätt som känns viktigt för dig!
För mig är det väldigt ovisst då det är 50% chans att jag kommer föda med ks, Om tvilling 1 inte ligger med huvud ner en viss vecka så görs inga vändningsförsök utan det blir isåfall planerat ks. Vet inte vad som skulle kännas bäst för mig, men tycker det är lite jobbigt med ovissheten (även om man ju aldrig kan planera för en förlossning 100% då det alltid kan hända saker)
Är också nyfiken vad det är för blivande pappa kurs? Jag och min sambo var med på en digital utbildning från regionen om föräldraskap, men den gav oss inget nytt tyvärr. Vi ska också lyssna på en föreläsning om förlossningen snart.
Återigen har mitt hopp väckts om att partner ska få följa med på någon undersökning efter 29/9 med lättade restriktioner, vad tror ni, vågar man hoppas?
Tack! Läkaren jag träffade för andra gången igår sa att hon inte kommer neka mig ett kejsarsnitt, och att mitt mående är det viktigaste. Så jag har i princip ett ja, om än inte officiellt! Det känns som jag äntligen kan slappna av, är heeeelt slut idag av all psykisk anspänning.
Men så tråkigt att din partner inte fått följa med än... min bm-mottagning hade först att partnern fick vara med på tre besök, men nu får den vara med på alla. Det enda är att hen kan få vänta ute om det är fullt i väntrummet. Jag håller tummarna!! Vore ju rent ut sjukt om typ alla restriktioner lättar men dom behåller det. :/