Nugget skrev 2021-05-25 12:08:20 följande:
Läste precis att partner får följa med på ultraljudet, började gälla igår!! (Bor i Västra Götaland) Såå lycklig just nu! Hoppas det stämmer!
Woho. Hoppas det stämmer, Bor också i Västra Götaland. Ska till bm imorgon ( sen inskrivning v.10+4) och sedan KUB förhoppningsvis de kommande veckorna. Hade varit så skönt om partner får följa med då!
Sellerin skrev 2021-05-25 18:07:20 följande:
Har tyvärr inget tips. Finns väl lite teorier om att det eventuellt har att göra med att kroppen förbereder sig på kommande sömnlösa nätter? Vem vet! :) Har samma problem. Vaknar och är kissnödig och får svårt att somna om. Är ibland också illamående hela natten (känns det som), samt ibland helt vrålhungrig så att jag bara måste äta något, typ en banan eller så. Men har fortfarande svårt att somna om.
Haha ja det kanske är så att kroppen ska vänja sig :) Det får ju vara värt det, men så segt det är! Vissa nätter är jag också tvungen att äta något. Man får ta igen det lite med massor av powernaps på helgerna helt enkelt,
Sellerin skrev 2021-05-25 18:13:39 följande:
Igår fick jag tillbaka NIPT-testet som visade på ett normalt resultat av kromsomerna 13, 18 och 21. Var väldigt skönt. :) Idag berättade jag för min chef, och han tog det himla bra! Det såg nästan ut som att han blev lite blank i ögonen och började prata om egna upplevelser angående att vänta barn. Han såg på mitt kroppsspråk att jag hade lite dåligt samvete med tajmingen att precis ha bytt tjänst, men han försäkrade mig att han ju haft med det i beräkningen att jag förr eller senare skulle komma med ett sådant här besked, att vi har gott om tid att planera för min frånvaro. Kändes väldigt skönt :)
Åh vad skönt med normala resultat på NIPT, grattis till det!
Vilken härlig reaktion från din chef, typiskt att man oroat sig i onödan. Jag berättade nämligen också för min chef, det var i fredags. Hamnade i en liten pressad situation när det pratades om hösten så jag valde att ta samtalet. Hon tog det också så himla bra! Hon blev genuint glad verkligen. Sedan är jag fortfarande bara i v.11 så övriga på jobbet vet inget än på ett tag :)