VirrePirre06 skrev 2021-12-26 23:11:32 följande:
Nu har vår lilla bebis kommit till världen, dock under ganska traumatiska former. Pga mitt höga bt blir vi inlagda den 22/12 på bf för igångsättning. Sen sätts jag igång dagen efter och det tar flera dagar med jobbiga värkar och så mycket tryck neråt och den 25/12 droppar hennes fosterljud 3 gånger på samma dag, hela rummet fylls med folk och det beslutas till sist om urakut kejsarsnitt. Men trots allt som hänt så mår vi bra men är omskakade <3
Vad skönt att höra från dig och så underbart att er lilla tjej nu är här. <3 Förstår att ni är omskakade och förmodligen helt slut. Men viktigast är att er tjej nu mår bra och att ni har henne här på utsidan.
Låter som att du hade en väldigt tuff och utdragen förlossning. Jag känner igen det där med mycket tryck neråt. Jag var inte riktigt beredd på det och att värkarna skulle vara så ihållande och smärtsamma. Har fått för mig att värkarna blir värre vid igångsättning då de inte kommer i naturliga vågor utan att det blir mer framkallat och intensivt. Mitt blodtryck gick ju också upp och jag var väldigt uttorkad, vilket jag antar inte hjälpte. Även om min igångsättning gick snabbt är jag fortfarande lite traumatiserad av hela händelsen tror jag.
Försök vila så mycket du kan trots en liten som kräver all uppmärksamhet. Tror det är bästa sättet att återhämta sig på. <3