BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej på er alla!
Våra killar är här! Det är så magiskt och overkligt men ingenting har någonsin varit mer självklart! Vi mår bra alla fyra i familjen. En obeskrivlig kärlek
Jag sattes igång strax efter 10 i lördags morse och processen blev ganska snabb, fick mycket sammandragningar vid 14 och vid 19 hade värkarna satt igång och strax efter 7 i söndags morse föddes dem. Det var en del motgångar på vägen. Bl.a när jag väl bestämde mig för att sätta epidral och det tog 5 försök innan det lyckades, samtidigt hade jag starka värkar. Och några h senare hade tv 2 puls legat högt länge. Så länge att man var på väg att göra ks istället. Jag var helt ok med det innan,men efter allt slit ville jag verkligen fullfölja en vaginal förlossning. Och precis i rättan tid stabiliserades hans puls igen.
Jag är imponerad över mig själv och min kropp och jag hade en helt magisk barnmorska som jag klickade så bra med. Är henne evigt tacksam. Vi plus min sambo var ett jäkla bra team. I slutet av förlossningen var det 7 personal i rummet, standard vid tvillingfödsel. Men inget jag tänkte på. Grabbarna kom mitt i skiftbytet, men bm valde att stanna kvar. Så fint!
Tvillingarna var små som förväntat. Strax över 2kg och 44 resp 46 cm. De mår prima men behöver hjälp med matning och värme bland annat. Just nu är de i ett övervakningsrum på neo och jag och min sambo bor på bb. Men vi är där nästan hela tiden och personalen är fantastisk. Imorgon hoppas vi på familjerum på neo :) det dåliga samvetet skaver varje gång jag lämnar dem.
Längtar till att få höra om alla kommande bebisar här i tråden :)