BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej!
Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.
Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.
KNAS, 31 år, BF 7/12
Tjing!
Hej allihopa! Jag brukar smygläsa lite här men har inte varit aktiv, jag är beräknad 7/12 med mitt första barn och är därmed i vecka 35 (34+4) idag. Jag mår kasst över min viktuppgång och tänkte kolla om det är fler än jag som sprungit iväg i vikten nu senaste veckorna? Jag har gått upp 18 kg varav 1-2 kg varje vecka senaste veckorna. Äter varken socker eller godsaker så antar att det är mycket vätska.
Wow Sellerin, det är ju bara 2 veckor kvar!! Så spännande. Tänk när du rapporterar här sen och har din lilla bebis. <3
Så skönt för dig att du haft en så smidig graviditet. Jag har ont överallt och kan knappt sova längre. Var du vältränad innan? Jag var en soffpotatis så det är nog därför, hehe. Räknar ner veckorna, gissar på att jag har ca 3,5 veckor kvar. Det blir ju inte mkt sömn sen heller förstås, men då är det iaf inte pga smärtor (förutom mitt snitt då men det räknar jag som en annan sorts smärta som dessutom medicineras bort).
Iiiih, kan ni alla förstå att vi snart har våra bebisar?! Vilken fantastisk vinter det här kommer bli!
Det är ju jättesnart som bebis kan komma! Eller ja, faktiskt exakt nu kan den ju komma! SÅ spännande! Håller alla tummar för en bra förlossning :)
Hej allihopa! Jag brukar smygläsa lite här men har inte varit aktiv, jag är beräknad 7/12 med mitt första barn och är därmed i vecka 35 (34+4) idag. Jag mår kasst över min viktuppgång och tänkte kolla om det är fler än jag som sprungit iväg i vikten nu senaste veckorna? Jag har gått upp 18 kg varav 1-2 kg varje vecka senaste veckorna. Äter varken socker eller godsaker så antar att det är mycket vätska.
Det är ju jättesnart som bebis kan komma! Eller ja, faktiskt exakt nu kan den ju komma! SÅ spännande! Håller alla tummar för en bra förlossning :)
Känner igen det med rörelserna! Det märks att hon är stor nu. :o
Jag fick ja till kejsarsnittet idag! Så nu hamnar jag också i november, men får datum nästa vecka. :) Vad skönt att du kunnat börja förbereda dig så bra mentalt, det är nog nyckeln till att det blir så bra som möjligt, helt klart.
Jag är avundsjuk, men också glad över alla som har en lätt graviditet! <3 Jag trodde inte jag skulle bli så här påverkad... men försöker ta det med ro ändå. Så här är läget just nu, och det är inte lång tid kvar!
Men alltså guuuud, nån mer som blivit sjukt blödig och lättrörd?
Vecka 36 nu, tror det smög sig på för någon vecka sen. Funderar på att fixa ett Fars dag-kort till helgen och grinar typ ihjäl mig vid tanken på allt min sambo gör för oss. Så fort jag tänker på honom i sin pappa-roll grinar jag ihjäl mig. :') Vill inte ens tänka på hur det blir när bebisen ska tas ut, jag kommer ju typ aldrig bli människa igen?!
Tack för era svar ang vikten. Jag vet ju innerst inne att ni har rätt, en liten människa växer där inne och vikten är oväsentlig. Men det är någonting med att man ökar i vikt och inte har någon kontroll över det själv som får mig att bli förtvivlad, jag känner liksom inte igen mig själv. Tack för tipset om att prata med BM också, har faktiskt gjort det men hennes svar var bara ?jag är inte orolig över din vikt så var inte det du heller?? men det handlar nog mer om det psykiska och inte det fysiska.
Tack för era svar ang vikten. Jag vet ju innerst inne att ni har rätt, en liten människa växer där inne och vikten är oväsentlig. Men det är någonting med att man ökar i vikt och inte har någon kontroll över det själv som får mig att bli förtvivlad, jag känner liksom inte igen mig själv. Tack för tipset om att prata med BM också, har faktiskt gjort det men hennes svar var bara ?jag är inte orolig över din vikt så var inte det du heller?? men det handlar nog mer om det psykiska och inte det fysiska.
Men alltså guuuud, nån mer som blivit sjukt blödig och lättrörd?
Vecka 36 nu, tror det smög sig på för någon vecka sen. Funderar på att fixa ett Fars dag-kort till helgen och grinar typ ihjäl mig vid tanken på allt min sambo gör för oss. Så fort jag tänker på honom i sin pappa-roll grinar jag ihjäl mig. :') Vill inte ens tänka på hur det blir när bebisen ska tas ut, jag kommer ju typ aldrig bli människa igen?!
Det är så himla olika med vikten.. Det betyder inte att nåt är fel eller att du inte kan hitta tillbaka till din kropp igen. Jag har en vän som ALLTID gått upp runt 22 kg alla hennes 3 graviditeter. Hon är naturligt väldigt petite och slank men samlar väl på sig vätska under graviditeten. Allt som händer med ens kropp är ju en sån himla omställning som går att "komma tillbaka" från, många ggr helt och hållet...
Hoppas du kan finna ro och få ett lugn i detta. Det är inget fel att varken känna som du gör, eller att du känner att du har gått upp till en vikt som du är obekväm med. Det kommer att vända! Amningen är t.ex ett sätt för kroppen att hitta tillbaka till sin vanliga vikt igen. Finns massvis med andra grejer också att göra efter man förlöst barnet om nu amningen inte är för en..
Var snäll mot dig och ta hand om dig! Snart har ni er skatt ute i världen! <3