BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Eller hur? :D Jag var säker på att vi väntade en pojke, för att en stor majoritet av andra jag hört om (som jag känner, plus i denna tråd) väntade flickor. Sen har min sambo extremt mycket pojkar i sin familj/släkt så jag tänkte att oddsen var ganska dåliga för att kunna få en liten tös för vår del.
Men det var faktiskt 2 vänner till mig + min mamma som sa att vårt ultraljud från KUBen såg ut som en flicka, endast baserat på hur ansiktet såg ut. Då tänkte jag - "ÄSCH, struntprat". Men det visade sig att de hade HELT rätt! Hahahaha! Så vem vet? :P
Har också fått höra om att tjejspermier kan leva längre (men kan vara långsammare) än just killspermier. Så det kan nog kanske ha spelat roll för min och sambons del! Jag höll ju i slutet av vår försöksperiod inte stenkoll på när exakt jag hade ägglossning, (lessnade rejält) visste bara på ett ungefär och försökte få till lite "hanky panky" typ 2 men i bästa fall 3 gånger i veckan från efter mens till nästa mens. Då ökade kanske våra chanser till att få en tjej? Vem vet :P
Jag gjorde ju inte KUB men gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 12, men tycker inte man kan se speciellt mycket på det? mest hjärnhalvorna som syns på dom bilderna hahah