MrsXy skrev 2021-06-05 09:33:47 följande:
Heej fina ni
Tack igen för allt stöd
Jag opererades häromdagen, bad om en kirurgisk abort, klarade inte av tanken av att vara medveten/vaken.
Personalen var enormt snälla och fick bra smärtlindring, så nu mår jag bra.
Kan dock säga att medicinen jag fick för att "påbörja processen" var fruktansvärd. Vill aldrig göra om det och hoppas att nästa gång/om det blir en nästa gång går bra!
Kanske kan hjälpa er oro lite med orden från en läkare jag träffade som sa "du hade inte kunnat göra något alls, ett livskraftigt foster klarar allt, tillochmed bungyjump". Så om de mår bra, klarar de så mycket mer än vi tror. Makten ligger helt enkelt inte hos oss.
Kul att läsa att ni verkar må bra och att det går framåt !
Hej! Förstår att du valde en kirurgisk abort. Skönt att allt gick bra ändå och att personalen tog väl hand om dig. Vilken bra läkare som sa så. Ska ta det med mig. Har funderat ibland på om jag hade kunnat förhindra mitt missfall i höstas, men samtidigt så vet jag ju att det inte hade gått. Precis som läkaren sa så ligger inte makten hos oss.
Ta hand om dig och vila mycket! Gråt när du behöver och sjukanmäl dig vid behov. Du ska rå om dig själv nu! Oavsett hur tungt det känns så kommer ni ta er igenom detta.
Jag tror på er! Kramar