Sellerin skrev 2021-03-31 07:57:09 följande:
Hej Grapefrukt89, kul att se dig här :) underbart att mars vår månaden då vi var några stycken som fick ett plus <3
Ja jag blir definitivt lugnare av att höra att hon hade precis samma typ av magont! Hon hade vetekudde på magen varje kväll i flera veckor sa hon. :) så olika det kan vara angående barn i ens umgängeskrets, fast vi är i samma ålder (jag är också 89a)! Jag och min sambo är definitivt i den senare hälften av alla i vår umgängeskrets gällande att skaffa barn, och jag har 3 systrar som redan fått barn, både yngre och äldre, hihi. Samtidigt kommer många vilja fråga just dig sen om din upplevelse när det är dags för dem själva, också kul ju :)
Just imorse mådde jag rätt illa... :( äter normalt enligt periodisk fasta, men sedan februari har jag börjat äta frukost igen, och nu småäter jag kex så fort jag känner det minsta tecken på illamående, jag tycker det hjälper och hoppas illamåendet ej ska bli värre! Läste dock att tillskott på B6 kan hjälpa väldigt många, så blir det värre ska jag skaffa det :)
Jag har faktiskt träffat min BM två gånger redan, haha! Den systern som jag berättade för stressade mig så om att jag måste kontakta BM direkt (pga att jag ej har någon sköldkörtel och äter Levaxin), så när jag ringde till en mottagning som jag tyckte verkade bra, fick jag komma redan kl 07:15 morgonen efter för att lämna blodprov, och sedan igen 3 dagar senare för hälsosamtal (som det tydligen heter).
Tycker min BM verkar helt fantastisk. Pratade lite om att jag kände oro för missfall, och hon sa att möjligheten finns att då göra VUL för att få se ett hjärta slå. Men jag har vänner som fått missfall i vecka 8-13, så jag sa att jag förstår ju att du en dag kan se ett hjärta slå, men 1 vecka senare har något gått fel och det finns inget där längre... så jag väntar in KUB som är i början på maj för min del. Typ vecka 12+1. Som BM sa så minskar ju risken för missfall för varje vecka som går. Sen känner jag att går det fel så var det ändå inget jag själv kunde göra åt det. Försöker hålla en sund relation till det och hoppas att det växer har det himla bra och utvecklas som det ska <3 Men får erkänna jag ändå känner lite oro till och från! Hade gjort KUB också om jag var du. Verkar som en bra kontroll på hur allt står till :)
långt utlägg, sorry för det :D
Ja, annorlunda kan det verkligen bli trots att man är i samma ålder! :)
Åh.. Är det typ mariekex som hjälper på morgonen eller liknande? (kan va bra för mig att komma ihåg när jag själv hamnar där...) haha!
Va skönt med kontakt med barnmorskan redan och att din BM verkar bra! :) Jag skrivs in när jag är i vecka 8+6 (4 veckor kvar) och jag har redan lite frågor kring min medicin i samband med graviditet-kostillskott. Inget allvarligt men antihistamin pga allergi och Giona (inflammationsdämpande medicin för min astma). Tar ju ACO's Gravida kosttillskott och där står det att man ska rådgöra med läkare om man har en viss typ va medicinering parallellt (burken ger exempel på Waran). Funderar på ifall jag ska skippa multivitaminen och köra folsyra och D-vitamin tills jag får svar från BM.
Tar du kosttillskott?
Ja, tidigt UL ger ju inga garantier så därför vet jag ej om det är till nytta för mig...
Låter sunt Sellerin! <3 Ingen fara för långt utlägg! Med inlägg för min del gäller MORE IS MORE, hahaha! <3