• Anonym (Hehe)

Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?

Vad tror du, är det män eller är det kvinnor (rent generellt) som är jobbigast att ha ett förhållande med? Vem brukar vara jobbigast i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?
  • Anonym (smalaBertil)
    Anonym (A) skrev 2021-03-28 18:08:46 följande:
    Du kanske fattade poängen fast du vill märka ord??
    Klickade fel, skulle va tummen UPP.
    Tror också TjockaBeril vill tjafsa.
    Och att kvinnor är jobbigast att leva med. Därför är jag singelSkrattande
  • Anonym (Puls)

Hur långt är snöret och vilken färg har det?

• Anonym (smalaBertil)

De flesta kvinnor vill ha seriösa förhållanden. Varför är kvinnor så jobbiga då? Fattar ni inte att det skulle vara bättre om ni inte var så jobbiga?

• Anonym (Nola)

Män, alla gånger män. De klarar ju knappt av att torka sig i röven utan att någon talar om för dem att det behöver göras. Än mindre klarar de att ta hand om sina barn, sin tvätt eller sitt hem. Och när de får påtalat för sig vad som behöver göras tycker de att den som informerar dem är jobbiga och gnälliga. Extremt känslostyrda mähän.

• Anonym (Hmm)

Jag är kvinna och svarade män eftersom min erfarenhet säger så - de förhållanden jag haft med kvinnor har varit mer harmoniska och det har funnits en form av förståelse mellan oss som jag inte lyckats uppleva i mina relationer med män.

Däremot så är jag egentligen övertygad om att detta beror mer på hur de var som individer och vår kompatibilitet, snarare än kön. Har alltid dragits till lugna, artistiska kvinnor medan männen jag blivit intresserade av har dey varit lite mer fart i...

• Anonym (??)
    Anonym (A) skrev 2021-03-28 18:08:46 följande:
    Du kanske fattade poängen fast du vill märka ord??
    Hur märker personen ord? Att säga att det är smartare att prata om att man är ihop med en person än att diskutera så stora generella grupper som "män" och "kvinnor", är vill inte att märka ord. 
  • Anonym (??)
    LillaTjockaBertil skrev 2021-03-28 17:34:01 följande:
    Det här låter spännande. Finns det några vetenskapliga artiklar som påvisar att kvinnor är mer våldsamma än män?
    Eller hur, haha.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-29 07:23:35 följande:

Jag tror kvinna. De är svartsjuka och gnälliga. Tycker det är orättvist att mannen tjänar mer trots att hon inte satsat på utbildning och karriär, och det är orättvist om de inte har gemensam ekonomi. Lägg till att hon sen tar hela föräldraledigheten och går ner i arbetstid för att hon tjänar mindre, något som inte kommer bli bättre av att hon går hemma...

Sen vill hon separera men då har hon inte råd... Kvinnor ser, generellt sett, inte om sitt eget hus!

Vidare så tillåter hon att mannen slipper tvätta för att han "inte kan". Varför gör man så? Ha separata tvättkorgar då!

Tycker att många kvinnor är ganska korkade faktiskt.

Det är för att kvinnor är mer känslostyrda. De kvinnor jag har varit tillsammans har alla varit som en berg och dalbana i humöret. Lika lätt till gråt som till skratt.
  • Anonym (Nola)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-29 10:55:57 följande:

Det är för att kvinnor är mer känslostyrda. De kvinnor jag har varit tillsammans har alla varit som en berg och dalbana i humöret. Lika lätt till gråt som till skratt.

Nu bör du fundera på vad den minsta gemensamma nämnaren är för alla kvinnor du varit med. Ja just det: det är du. Dra sen slutsats från det...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nola) skrev 2021-03-29 11:56:56 följande:

Nu bör du fundera på vad den minsta gemensamma nämnaren är för alla kvinnor du varit med. Ja just det: det är du. Dra sen slutsats från det...

Nej, att dom alla varit kvinnor. Jag är oftast i samma tillstånd. Dvs, positiv och glad till livet.

Men kvinnorna kan vända humör på en sekund . De är aldrig nöjd hela tiden. Finns alltid något att gnälla på .. sen nästa stund är allt toppen.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (smalaBertil) skrev 2021-03-29 07:29:48 följande:

Klickade fel, skulle va tummen UPP.

Tror också TjockaBeril vill tjafsa.

Och att kvinnor är jobbigast att leva med. Därför är jag singel

Om det kallas att tjafsa när man ifrågasätter grova generaliseringar så ja då är jag ute efter att tjafsa.

Om du är lyckligare som singel är det självklart det du ska vara.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (??) skrev 2021-03-29 10:48:36 följande:

Eller hur, haha.

Jo, men rent statiskt så begås väl de flesta våldsbrotten av kvinnor precis som att det är allmänt känt att de flesta krigen startats av kvinnor. Eftersom vi män styrs av logik och inte av känslor förstår vi att våld inte löser några problem.
Svar på tråden Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?