senapp skrev 2021-04-22 20:12:54 följande:
Känner igen mig så mycket i det! Gör andra saker men tänker på det hela tiden. Är inne på min NC-app 17 ggr per dag typ.. Som en sjuk hobby. Tänker också att det bara kommer bli värre med tiden, varför skulle det bli bättre liksom?
Nä, det kommer nog vara så här nu. Vare sig man försöker bli gravid eller redan är gravid. Det blir som en bubbla. Jag "smyger" lite med hur insnöad jag är inför min man också. Han ser ner lite på familjeliv (som ju många gör) men då säger jag att "det är faktiskt jätteskönt att kunna prata med andra i samma situation" och då skäms han lite ;)
LinaJ87 skrev 2021-04-22 20:15:50 följande:
Så himla jobbigt! <3 Kan relatera, men intalar mig själv att jag är något lugnare.
Dock mitt upp i ruvardagarna och vill inget annat än att testa fast att jag vet att inga test i världen ger utslag redan. Började nytt jobb för några månader sedan som är vääääääldigt mitt i smeten, kommer dagligen i kontakt med missfall, ma, blödning i tidig graviditet osv osv. Så konstant påmind.
Huvva. Ser du aldrig när det går bra? Jag har jobbat med barn med funktionsvariation i flera år, men för x antal år sedan. Har pratat med hundratals föräldrar med barn med olika funktionsnedsättningar och sjukdomar såsom syndrom, hjärtfel, allvarliga sjukdomar, extremt ovanliga sjukdomar, "vanligare" sjukdomar såsom diabetes, cp-skador osv. Jag försöker glömma allt det nu och tänka på att nästan ALLA barn är ju faktiskt friska och drabbas inte av någon funktionsnedsättning. Men vissa allvarliga syndrom och sånt kan verkligen få mig att få kalla kårar. Det är ju inte så man vill att det ska bli liksom....