September1518 skrev 2021-05-07 22:14:45 följande:
Åh ja tack för att du tittade, vi får se hur det blir helt enkelt. Försöker att inte hoppas för mycket för det kan lika gärna vara hormon kvar... fokuserar på annat i väntan.
Ang det du skrev om andra gravida och influensers håller jag verkligen med om att det känns som att massa kvinnor blir gravida helt plötsligt! Som du säger vill man vara glad, vi har ju ingen aning om hur de har kämpat eller önskat men i mitt huvud blir alla gravida på ett ögonblick och svävar lyckligt in på rosa moln i sina uppfyllda drömmars land. Självklart är det inte så för dom flesta!! Men ja det är svårt att se en efter en annonsera graviditet när man själv förlorat sin. Jag hade också varit i vecka 21 nu :(
Förstår hur ni känner. Har flera bekanta som får sitt andra barn och flera som ska får deras första. Med vårat första graviditet så hade vi haft ca 4v kvar innan bf nu, och min bror och hans fru har fått deras första och jag hade sätt i fram emot täta kusiner där men då åkte man på ett MA i stället och en partiell mola på det oxå, två spermier som befruktade samma ägg. Sen ca 4 månader senare ett missfall i v.5+4. Nu har man en kontroll på hcg kvar sen får vi äntligen sätta igång igen. Tråkigt att det är olika i olika landsting men kontrollerna av missfall och kontroll av hcg.