Hallonglass91 skrev 2021-04-27 10:58:52 följande:
Jag fick inte heller komma på någon HCG mätning men däremot på en VUL kontroll.
Såhär var det för mig; Jag var på ett VUL i vecka 12 där MA upptäcktes (troligtvis dött i vecka 7) och så behövde en till person bekräfta att det var så, så fick komma tillbaka på ett till VUL 5 dagar senare och det var då jag fick Cytotec. 2.5 vecka efter det var ju på VUL återkontroll så ca 3 veckor efter MA upptäcktes men alltså ca 7-8 (!) veckor efter fostret slutat växa (och då var det ?bara? 0.8 cm klump kvar som skulle ut av sig själv med nästa mens). Kände mig faktiskt fortfarande gravid då vilket gör att jag tror jag hade hcg fortfarande... Så lurad av min egna kropp... :/
Jag fick dock typ halvt konstaterat en mola/druvbörd med mitt MA inte helt säkert då alla tester inte har kommit tbk ännu!? Mitt hade dött i v.8 och kroppen hanterade det i v.13, dock så fick jag skrapas då jag hade gått ut allt utom moderkakan när allt mitt kom igång. Men tycker att gyn gjort det bra att vill ha en på kontroll i och med mitt hcg hann inte komma ner på noll innan jag plussade igen men som slutade i missfall, nu denna gång har det gått ner snabbare och ska på blodprov på fredag igen ca 1,5 månad efter andra missfallet.