Inlägg från: Anonym (Hd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hd)

jag har upplevt 2 aborter

Du var lika delaktig i att liven blev till och om du är emot aborter så skulle du ha sett till att det inte blev något liv från första början.

Det är så lätt för män att bara se kvinnans del i en graviditet och glömmer bort sin egen. Hade första kvinnan inte gjort abort som du ville hade du kanske startat en tråd om hur du tvingades bli pappa mot din vilja istället.

Nej, du (och hon) brast båda i ansvar tillsammans, det kan man inte komma och gnälla om i efterhand oavsett om det blir en abort eller ett fött barn.

Ansvaret på det som hände ligger precis lika mycket på dig. Som kvinna kan man inte göra rätt enligt män som du, abort är tydligen fel men att föda hade också varit fel. Det bestämde du ju så fort du hörde att hon var gravid, det skriver du ju själv, att det var helt OTÄNKBART för dig att bli förälder tillsammans med henne. Och nu gnäller du för att du fick din vilja fram?

• Anonym (Hd)
    majjkull skrev 2021-03-25 10:48:02 följande:

jag har inte sagt nåt annat .... det jag är orolig för här är min själ. kommer universum straffat mig för att jag avlivat två människor?? 

Nej. Och ni har inte ?avlivat två människor?, ni har stoppat två liv från att bli till.

Du skulle nog behöva prata med någon, testa en präst kanske eftersom du har funderingar om att universum (gud?) skulle straffa dig pga svåra val i livet.
  • Anonym (Hd)
    majjkull skrev 2021-03-25 11:50:06 följande:

så du anser inte att det är människor som dödas vid abort ? 

Det är embryon. Som skulle bli människor.

Skulle du kalla ett frö för en blomma?
  • Anonym (Hd)
    majjkull skrev 2021-03-25 11:50:06 följande:

så du anser inte att det är människor som dödas vid abort ? 

Det är embryon. Som skulle bli människor.

Skulle du kalla ett frö för en blomma?

Eller ett ägg för en kyckling?
Svar på tråden jag har upplevt 2 aborter