• majjkull

jag har upplevt 2 aborter

alltså jag är man och det var med två föredetta flickvänner.  

oplanerade graviditeter  båda gånger.

Den första va HELT OTÄNKBART att skaffamed och det sa jag direkt och abort gjordes inom kort. 

andra gången va med en sambo jag hade då men det var ju helt oplanerat och hon sa att det kändes så fel och hade känslor som sa "behåll" 

jag tyckte det va lite sjukt att skaffa barn bara för man blev gravid av misstag, men jag tänkte igenom det hela under en arbetsdag och kom till rätta med det och gick med på att behålla och bestämde mig för att fokusera på allt positivt.....då ville hon såklart inte ändå när hon fick som hon ville.  

abort igen. 

Nu har jag många år senare verkligen funderat på detta och tycker att jag och dessa två tjejer FAKTISKT har berövat livet från två andra RIKTIGA INDIVIDER.  två unika uppsättningar DNA, skapat av en mix av mitt DNA och dessa tjejers.  

har jag verkligen den rätten??   

någon som håller med? 

• Svar på tråden jag har upplevt 2 aborter
  • Anonym (L)

Tror mer att du är en kvinna som trollar.

• Anonym (Noll)

Du har noll rätt att vara med och välja om abort då det inte är din kropp. Precis som att en kvinna har noll rätt att välja om du ska sterilisera dig eller inte för det är din kropp

• majjkull
    Anonym (Noll) skrev 2021-03-25 10:18:25 följande:

Du har noll rätt att vara med och välja om abort då det inte är din kropp. Precis som att en kvinna har noll rätt att välja om du ska sterilisera dig eller inte för det är din kropp

Nu var det ju inte det frågan gällde.-.-.-

och såklart har jag det....då det inte handlar om kvinnans kropp, det är ju en kropp där inne, en unik individ med EGEN DNA-UPPSÄTTNING 

plus att det är nåt som påverkar mig och mitt liv i minst 18 år .... så jag har visst nåt att säga till om. 

kvinnor lägger sig ju i ALLT som har med män och deras liv att göra......ALLT verkligen
  • Anonym (Alice)
    majjkull skrev 2021-03-25 10:26:59 följande:

och såklart har jag det....då det inte handlar om kvinnans kropp, det är ju en kropp där inne, en unik individ med EGEN DNA-UPPSÄTTNING 

plus att det är nåt som påverkar mig och mitt liv i minst 18 år .... så jag har visst nåt att säga till om. 

kvinnor lägger sig ju i ALLT som har med män och deras liv att göra......ALLT verkligen
    Nej. Du har absolut noll att säga till om. Klart kvinnan i fråga kan fråga om din åsikt om hon vill, men du har noll rätt juridiskt eller moraliskt eller vad som. Klart ett barn skulle påverka ditt liv, men det betyder inte att du har en röst i frågan.
  • Anonym (Hd)

Du var lika delaktig i att liven blev till och om du är emot aborter så skulle du ha sett till att det inte blev något liv från första början.

Det är så lätt för män att bara se kvinnans del i en graviditet och glömmer bort sin egen. Hade första kvinnan inte gjort abort som du ville hade du kanske startat en tråd om hur du tvingades bli pappa mot din vilja istället.

Nej, du (och hon) brast båda i ansvar tillsammans, det kan man inte komma och gnälla om i efterhand oavsett om det blir en abort eller ett fött barn.

Ansvaret på det som hände ligger precis lika mycket på dig. Som kvinna kan man inte göra rätt enligt män som du, abort är tydligen fel men att föda hade också varit fel. Det bestämde du ju så fort du hörde att hon var gravid, det skriver du ju själv, att det var helt OTÄNKBART för dig att bli förälder tillsammans med henne. Och nu gnäller du för att du fick din vilja fram?

• Lainie Kennedy

Då är det ju bara att säga vad du vill. Det ändrar ingenting av situationen men du får säga och tycka vad du vill.

Det är kvinnan som bestämmer vilka som bor i hennes kropp oavsett hur det påverkar ditt liv.
  • Lainie Kennedy

Då är det ju bara att säga vad du vill. Det ändrar ingenting av situationen men du får säga och tycka vad du vill.

Det är kvinnan som bestämmer vilka som bor i hennes kropp oavsett hur det påverkar ditt liv.
  • majjkull
    Anonym (Hd) skrev 2021-03-25 10:37:00 följande:

Du var lika delaktig i att liven blev till och om du är emot aborter så skulle du ha sett till att det inte blev något liv från första början.

Det är så lätt för män att bara se kvinnans del i en graviditet och glömmer bort sin egen. Hade första kvinnan inte gjort abort som du ville hade du kanske startat en tråd om hur du tvingades bli pappa mot din vilja istället.

Nej, du (och hon) brast båda i ansvar tillsammans, det kan man inte komma och gnälla om i efterhand oavsett om det blir en abort eller ett fött barn.

Ansvaret på det som hände ligger precis lika mycket på dig. Som kvinna kan man inte göra rätt enligt män som du, abort är tydligen fel men att föda hade också varit fel. Det bestämde du ju så fort du hörde att hon var gravid, det skriver du ju själv, att det var helt OTÄNKBART för dig att bli förälder tillsammans med henne. Och nu gnäller du för att du fick din vilja fram?

jag har inte sagt nåt annat .... det jag är orolig för här är min själ. kommer universum straffat mig för att jag avlivat två människor?? 
  • Anonym (Hd)
    majjkull skrev 2021-03-25 10:48:02 följande:

jag har inte sagt nåt annat .... det jag är orolig för här är min själ. kommer universum straffat mig för att jag avlivat två människor?? 

Nej. Och ni har inte ?avlivat två människor?, ni har stoppat två liv från att bli till.

Du skulle nog behöva prata med någon, testa en präst kanske eftersom du har funderingar om att universum (gud?) skulle straffa dig pga svåra val i livet.
  • majjkull
    Anonym (Hd) skrev 2021-03-25 11:01:05 följande:
    Nej. Och ni har inte ?avlivat två människor?, ni har stoppat två liv från att bli till.

Du skulle nog behöva prata med någon, testa en präst kanske eftersom du har funderingar om att universum (gud?) skulle straffa dig pga svåra val i livet.
    så du anser inte att det är människor som dödas vid abort ? 
  • Anonym (Hd)
    majjkull skrev 2021-03-25 11:50:06 följande:

Det är embryon. Som skulle bli människor.

Skulle du kalla ett frö för en blomma?
  • Anonym (Hd)

Det är embryon. Som skulle bli människor.

Skulle du kalla ett frö för en blomma?

Eller ett ägg för en kyckling?
  • Anonym (***)
    Nej, och det gör inte du heller. För då hade du ju inte tagit så lätt på aborterna. 
  • Anonym (Förvirrad)

Rätten till vad...? Du har rätt till dina tankar och känslor, du har rätt att uttrycka dem, men inte mer än så.

Svar på tråden jag har upplevt 2 aborter