molly50 skrev 2021-03-28 10:16:10 följande:
Du har kanske inte sagt det rakt ut.
Men man får ju känslan av att du försöker leta kryphål för att hitta ursäkter för att kunna leva som vanligt genom att påstå att en rekommendation bara är en rekommendation. Något man inte måste följa till punkt och pricka.
Det är ju att,i alla fall indirekt,säga att man inte måste följa rekommendationerna.
Jag lever som vanligt med rekomendationerna och har alltid gjort. Mitt liv har inte ändrats av pandemin (förutom att jag haft corona).
Enligt rekomendationerna så är det ok att träffa en lite grupp nära man umgås med. En grupp på 10 personer är en liten grupp. För ts är det helt ok att hon och dotter gick på kalaset så länge de var syntomfria.
molly50 skrev 2021-03-28 10:25:39 följande:
Visst är den psykiska hälsan viktig. Det håller jag med dig om.
Och för den som är ensamstående kan det kanske vara ännu viktigare att kunna träffa folk.
Men man måste ändå följa rekommendationerna och inte träffas i stora folksamlingar,hålla avstånd och handhygien osv.
Så länge folk fortsätter vara arroganta och struntar i rekommendationerna så lär vi inte bli av med smittan.
Att träffas en liten grupp på 10 personer där man håller avstånd och är nogran med handhygien är ok. Och att alla är symtomfria. Att en i 75-års ålder väljer att komma är inget ts kan styra över.
Det finns alltid dem som kommer att strunta i rekomendationerna. Men inte säkert ts gör det.