Anonym (Ensam och orolig) skrev 2021-03-23 13:28:33 följande:
Beklagar dina erfarenheter av det! Är hemskt att behöva gå igenom det! Detta var min första graviditet och rädslan finns ju att det blir likadant nästa gång!
Jag höll inte med min läkare om skrapning! Men tyckte inte om den läkaren alls! Var så otrevlig och hårdhänt! Svarade inte på frågor och skickade ut mig efter 5 min max i rummet.
Har man tur kanske nästa läkare på måndag inte anser att det behövs! Känns onödigt när så pass mycket ändå kommit ut! Hade de inte bokat in ett nytt vul igår hade jag inte ens tänkt tanken på att allt inte kommit ut! Känner mig helt återställd och har bara lätta bruna flytningar till och från! Mina hotmonfinnar har kommit tillbaka vilket de alltid gör precis innan mens också!
Jag ser nu att jag skrev fel. Skrev m.f 3 och 4 när det skulle vara 2 och 3. Det i v.14 var nr.4. Hur som helst..
Otrevligt bemötande är standard vid m.f. Snabbt och hemskickad med en massa frågor också. För m.f är i deras värld vanligt, inget att bry sig om, sånt som händer och då blir man bemött därefter. Att prata om skrapning när man bara har bruna flytningar kvar känns ju väldigt onödigt. Är det nåt litet kvar kommer det ut med nästa mens.