MA - cytotec fungerar inte
Hej!
Har gått igenom ett väldigt långdraget missfall. Blödde 2 veckor innan fostret dog och blöder än. Har nu blött 5 veckor totalt. Har gjort tre omgångar med cytotec nu, senaste var igår. Jag är livrädd för skrapning och har inte de sista graviditetsresterna kommit ut på måndag verkar det som att det måste bli en skrapning ändå.
Läkaren igår sa först att vi kunde vänta in mensen och se om den tog med sista resterna ut innan hon ändrade sig till skrapning. Tänker att det därför inte behöver va så mycket kvar trots allt. Finns det något man kan göra själv för att underlätta utstötningen? Alla tips är till hjälp!
Röra på sig mycket? Orgasmer (kan det funka?)?
Kan det även vara så att det såg ut som rester fast det egentligen är min mens som är på gång? Enligt min vanliga cykel ska mensen komma vilken dag som helst nu! Hade en känsla av att allt egentligen kommit ut då jag såg fostret och hinnsäcken efter första omgången cytotec för 1,5 vecka sen!
Alla tips och erfarenheter av MA, cytotec och skrapning är till hjälp! Detta tar all min energi och känner mig så ensam i detta!