Hwden skrev 2021-03-28 20:56:40 följande:
Jag beklagar verkligen sorgen, befinner mig i samma situation efter 3 missfall i rad på 7 månader även om de gått längre och är nu i slutskedet av utredningen. En utredning som tyvärr inte kommer ge mig några svar på ?varför?? alls då prover & undersökning; ?allt ser bra ut?.
Enda jag vet är att efter 3 bekräftade missfall på rad så får du en utredning, vilket innefattar både blodprov och en speciell undersökning av livmodern. De kollade på värden, sköldkörteln över eller underproduktion, om en del i blodet, de kollade även kromosomerna. Om inte partnern har barn så ska även den vara delaktig till viss del i undersökningen. Jag skulle vända mig till en gynekolog om jag vore du och fråga, trots de svar jag har fått så för dig KAN det vara något som de enkelt kan behandla - vänd dig dit, hoppas du får svar! Önskar dig all lycka till!
Vad jobbigt för dig att inte få ut något av utredningen! Jag ska ta och ringa kvinnokliniken och höra vad de säger. Tack så mycket och håller tummarna för dig också!
Anonym (Emma) skrev 2021-03-30 09:23:56 följande:
Tycker du ska kontakta kvinnokliniken för att få ta prover (missfallsutredning). Det behöver ju inte bero på något annat än otur MEN det kan också vara något som gör att du får missfall och därför är det bra att kontrollera.
Ska ta och ringa dem på måndag, blev fruktansvärt besviken när mensen kom denna månaden. Känns som att en eventuell utredning kan hjälpa en att i alla fall hantera besvikelsen...