• klyban

Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?

Vill du sluta onanera, så får du se till och "döda" din sexualitet, då det är just den som driver onanering.
    Annars kommer du bara fortsätta, då det är en biologisk funktion som behöver aktiveras för lugna ned den.

Sen har jag sett denna TS innan och exakt samma frågeställning, en frågeställning som är rätt sällsynt måste jag nog tillägga.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Vill sluta) skrev 2021-03-18 21:03:35 följande:
    Nej, jag måste inte döda min sexualitet för att sluta onanera.
    För att jag vill sluta, men går inte. Och det är problem för mig som är svår att förklara.

Lycka till med det, då den bilologiska funktionen vill något helt annat.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Fjäril kär skrev 2021-03-19 00:02:23 följande:
    Fast nej.. Alla människor onanerar faktiskt inte. Det finns många som lever ett utmärkt liv utan onani men som ändå har sexliv med en partner eller faktiskt är utan sex helt.
    Man måste inte onanera även om det är en drift.

Vet inte vad ett par undantag ska berätta för ens som inte ens delar den att inte onanera.
    Det går inte glömma av biologin, för den gör sig påmind varken du vill eller ej.

• klyban
    Fjäril kär skrev 2021-03-19 07:36:55 följande:
    Ett par undantag?
    Vi pratar om en stor mängd människor som faktiskt inte vill onanera. Även om de har sexdrift. Miljontals människor avstår onani pga religiösa skäl tex.
    Alla vill faktiskt inte onanera. Alla kan inte heller om vi nu ska räkna in alla miljoner sjuka och funktionshindrade. Summa summarum ett antal miljarder människor som faktiskt inte onanerar.

Tror du ja att de inte onanerar.

TS gör och vi vet alla varför, verkar som en del skäms över nått som alla gör, udda.

Svar på tråden Jag vill bli av med mitt onani - Hur skall jag bära mig åt?