Ångrar abort piller
Hej. Frågan handlar om abort. Jag har varit väldigt ambivalent i mitt beslut att behålla graviditeten eller ej. Dels pga. jag går igenom en svår graviditet redan från början. Jag har t ex svårt att behålla maten i magen, svårt att bara promenera pga. yrsel och intensiva svettningar osv. Innan graviditeten var jag helt frisk men hormonerna har verkligen ställt till det med mig och det börjar påverka mig psykiskt! Jag är i v. 9 för den som undrar. Dels också för att jag kommer att bli singel mamma. Ok. Så efter många om och men och massor av ångest och rädsla inför framtiden tog jag beslutet att ta det första pillret inför abort. Den heter Mifepristone och ska ?stoppa graviditeten?. Jag gjorde det för att bli av med ångesten, tänkte att jag mår dåligt eftersom jag inte är redo för barn. Men nu, efter 24 timmar ångrar jag pillret! Mitt hjärta trycks ihop av dåligt samvete, jag känner mig hemsk och svag! Jag har inte fått någon blödning än men lite smärtor och ännu mera illamående. Åt en tomat pga. extrem hunger men kräktes bara en halvtimme efteråt. Så är det nästan hela tiden. Nu svälter jag men kan inte äta, jag kan knappt stå upp. Är det någon annan som har upplevt sin graviditet som jag, dvs. extrem svår? Som har tagit det första pillret men ändå lyckats föda barnet? Jag ringde gyn, berättade läget och de sa att det är hög risk för missfall. Men fostret kommer inte att skadas av det om den lyckas överleva. Sedan är ju frågan också om min mentala styrka räcker till? ... någon som kan dela med tankar, erfarenheter, synpunkter? Tacksam.