• Anonym (Valerie)

Dissar män som börjar prata om sex

Är det någon mer tjej här som känner som jag?
    Jag tycker det är så FRUKTANSVÄRT oattraktivt och motbjudande med män som börjar prata om sex när man knappt känner varandra, Vid 4:e-5:e meddelandet och sen dyker det upp lite då och då. Tänker främst på nätdejting. Tror de på allvar att man vill gå vidare med en sån. Sen blir de helt plötsligt jätteförvånade när man slutar skriva och hakan hänger ner till knäna. Det här är alltså män i 40-45 års åldern jag pratar om.

Visst de kanske vill ha seriöst, men kan de då inte fatta att de INTE ska ta upp sex bland det första de gör??  De har bränt sin chans, i alla fall hos mig!! 

De förhållanden som varat längst för mig är med de män som ej tagit upp sex förens vi lärt känna varandra och umgåtts ett tag och vi har haft otroligt bra sex sen. 

• Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex
  • molly50
    Anonym (Karl för sin karl) skrev 2021-03-19 19:57:20 följande:
    Ja precis. Men vad är det egentigen som diskuteras? Syftet med tråden? En del vill ha sex mer än andra. En del är inte seriösa. En del vet inte hur man uppför sig osv osv. Folk är olika, deal with it.
    Det som diskuteras är väl killar som bara vill prata sex.

Och ja,vi är alla olika. Men jag tycker ändå man kan vara tydlig med vad man söker.
    Om man bara är ute efter sex eller söker något mer seriöst.
    Och att folk läser det man skrivit så de slipper ge sig ut i ogjort ärende.
  • Lark
    Anonym (Håller inte med) skrev 2021-03-19 15:39:57 följande:

För mig, kvinna, är det avgörande att sex och vilket förhållningssätt man har till det kommer upp ganska snabbt. Inte så att jag vill börja sexta direkt men att prata OM sex. Att stämma av att han liksom jag är väldigt fysisk och behöver både mycket sex men också annan närhet. Jag vill inte prata med någon en massa som sedan visar sig tycka att en gång i veckan i missionären räcker.

Alla är olika och du får ju välja det du vill men du är inte representativ för kvinnor i allmänhet.

Håller med dig fullständigt.
    För mig som man också. Det var så min fru och jag började.
    Varför inte lägga korten på bordet på en gång?
    Mat och sex - människans två starkaste drifter - varför inte prata OM dem direkt?

Jag har full förståelse ifall en man eller kvinna BARA pratar om sex... då är något väldigt snett även i mina öron.
    Men jag la korten på bordet direkt med min fru. När hon frågade första gången om inte vi skulle gå på dejt och lära känna varandra bättre så sa jag direkt:
    "Vi kan absolut ta en kaffe eller en drink... men du skulle aldrig orka med mig i en relation eftersom jag är hypersexuell och kräver sex varje dag i en relation".
    Hennes svar var "Bra, då är vi på samma nivå".

Det var sen världens bästa och mest avslappnade dejt. Vi kunde fokusera på allt annat - mål med livet... önskade resmål i världen och mycket annat.

Jag förstår inte människor som vill vänta med vissa frågor.
    Vissa saker tar jag upp DIREKT. Sexbehov... väldigt viktigt.
    Nummer två - BARN! Har man barn? Vill man ha barn?
    Varför ens gå på en dejt om inte dessa mest grundläggande tankar om livet är detsamma?
  • Anonym (Ulla)
    Lark skrev 2021-03-20 12:58:12 följande:
    jag är hypersexuell och kräver sex varje dag i en relation".
    Ungefär där får du nog merparten av alla kvinnor att dissa dig. Inte så mycket för att du är hypersexuell utan för att det medför "krav" på andra.

"Hej, jag är hypersexuell och runkar mycket och så kan vi ha sex när du också vill" hade möjligen fungerat.

En vän hade en hypersexuell man och det slutade i skilsmässa just pga hans ständiga krav på henne att leverera för hans behov.

Sexlust är för de flesta något som går upp och ner, men lycka till med dina krav på dagligt knullande när din fru är gravid och närmaste tiden efter.
  • Lark
    Anonym (Ulla) skrev 2021-03-20 13:13:52 följande:
    Ungefär där får du nog merparten av alla kvinnor att dissa dig. Inte så mycket för att du är hypersexuell utan för att det medför "krav" på andra.

"Hej, jag är hypersexuell och runkar mycket och så kan vi ha sex när du också vill" hade möjligen fungerat.

En vän hade en hypersexuell man och det slutade i skilsmässa just pga hans ständiga krav på henne att leverera för hans behov.

Sexlust är för de flesta något som går upp och ner, men lycka till med dina krav på dagligt knullande när din fru är gravid och närmaste tiden efter.
    Yes, man får absolut merparten av alla kvinnor att dissa mig.
    Och det är ju perfekt! Jag söker ju bara EN.
    Om ALLA utom en dissar mig så står ju EN kvar... och den personen står kvar för att den delar samma värdering i frågan. Perfekt.
    En översexuell kvinna kräver ju också sex lika ofta.

Jag runkar mycket själv så kan vi ha sex när du också vill.
    För mig är det som att säga "Jag älskar att resa mycket... men jag reser gärna ensam över hela jorden så kan du följa med de gånger du vill".
    Känns inte som mycket av en relation i mina ögon.

Det är därför jag lägger ALLA kort på bordet på en gång... för att hitta RÄTT person. Jag gick igenom ALLA mest grundläggande frågor INNAN på PÅ första dejten. Annars hade det liksom inte blivit en andra dejt.

Slutade i skilsmässa pga hans överdrivna krav? 
    Det är ju exakt DÄRFÖR man tar upp denna fråga INNAN man börjar dejta.

Vem har pratat om graviditet? Tar du för givet att min fru ska bli gravid? Tar du för givet att vi ska ha barn?
  • Anonym (Ulla)
    Lark skrev 2021-03-20 13:38:42 följande:
    Om ALLA utom en dissar mig så står ju EN kvar... och den personen står kvar för att den delar samma värdering i frågan. Perfekt.

För mig är det som att säga "Jag älskar att resa mycket... men jag reser gärna ensam över hela jorden så kan du följa med de gånger du vill".

Det är därför jag lägger ALLA kort på bordet på en gång... för att hitta RÄTT person. Jag gick igenom ALLA mest grundläggande frågor INNAN på PÅ första dejten. Annars hade det liksom inte blivit en andra dejt.

Vem har pratat om graviditet? Tar du för givet att min fru ska bli gravid? Tar du för givet att vi ska ha barn?
    Om någon vill resa varje dag så är det nog få som vill inrätta sitt liv så.

Hon ändrade sig. Det får man lov att göra. Hon sa att hon inte orkade med hans dagliga filande längre.

Nej, hon kanske tycker det är viktigare att ha sex varje dag än att bilda familj med dig.

Och om hon blir sjuk? Eller bara tappar lusten, du tror väl inte att sexlusten är konstant över ett liv?
  • Lark
    Anonym (Ulla) skrev 2021-03-20 13:48:52 följande:
    Om någon vill resa varje dag så är det nog få som vill inrätta sitt liv så.

Hon ändrade sig. Det får man lov att göra. Hon sa att hon inte orkade med hans dagliga filande längre.

Nej, hon kanske tycker det är viktigare att ha sex varje dag än att bilda familj med dig.

Och om hon blir sjuk? Eller bara tappar lusten, du tror väl inte att sexlusten är konstant över ett liv?
    Få som vill inrätta sitt liv så. 
    Yes... men återigen pratar vi bara om EN person.
    Det krävs ju bara EN person. 
    Man får liksom inte tänka vad som är "normalt" och sen inrätta sitt liv efter det.
    Jag är inte normal i något hänseende... och tänker inte leva mitt liv så.

Visst, jag har haft ett rent h-vete att träffa partner. Alla svenska tjejer var det fullständigt krig med.
    Men så träffade jag en tjej från sydeuropa... och ALLT bara klickade.
    Vi hade samma syn på ALLT.
    Gifta sedan länge och har det bättre än någonsin.
    Som sagt... det handlar om EN person.

Inte bara sex. Vi kanske BÅDA tycker att det är roligare att njuta av livet... resa ... uppleva... bada jaccuzi och dricka champagne... och göra roliga saker... än att ta hand om (i våra ögon/öron) skrikiga ungar.
    Personlig preferens.

Jag gör VAD SOM HELST för min fru. När man gifter sig säger man JA till ALLA situationer. Men allt handlar om kommunikation.

Sexlusten konstant? Är nog väldigt individuellt.
    Jag är 51 och varit lika sexuell och kåt sen tonåren (nästan ökat skulle jag säga).
    Min fru samma sak.
  • Anonym (Valerie)
    Lark skrev 2021-03-20 13:38:42 följande:

Vad händer om din fru tappar sexkusten (ja det händer faktisk), det kan man göra av alla möjliga orsaker, depression, stress, arbetsproblem, sjukdom. Lämnar du henne då? Eftersom sex är prio ett för dig verkar det vara otroligt att du skulle fortsatte vara med henne.
  • Lark
    Anonym (Valerie) skrev 2021-03-20 17:59:17 följande:
    Vad händer om din fru tappar sexkusten (ja det händer faktisk), det kan man göra av alla möjliga orsaker, depression, stress, arbetsproblem, sjukdom. Lämnar du henne då? Eftersom sex är prio ett för dig verkar det vara otroligt att du skulle fortsatte vara med henne.
    När har jag sagt att sex är prio ett? Du läser in så konstiga saker.
    Läs allt jag skrivit hittills. Jag har ALDRIG sagt att sex är prio ett.
    Jag har sagt att sex är viktigt och jag kräver sex varje dag. Sex har absolut prio.
    Men jag kräver även mat och sömn varje dag.
    Och måste kissa och bajsa. Och... ja, listan kan göras lång.

Vad händer om min fru blir sjuk? Lämnar jag henne då?
    Vilken konstig fråga måste jag säga. 
    När man gifter sig så innebär äktenskapet "in SICKNESS and in health until death do us apart". Vet inte vilket äktenskap du har läst om?
  • Anonym (Q)
    Lark skrev 2021-03-20 18:20:36 följande:

När har jag sagt att sex är prio ett? Du läser in så konstiga saker.

Läs allt jag skrivit hittills. Jag har ALDRIG sagt att sex är prio ett.

Jag har sagt att sex är viktigt och jag kräver sex varje dag. Sex har absolut prio.

Men jag kräver även mat och sömn varje dag.

Och måste kissa och bajsa. Och... ja, listan kan göras lång.

Vad händer om min fru blir sjuk? Lämnar jag henne då?

Vilken konstig fråga måste jag säga. 

När man gifter sig så innebär äktenskapet "in SICKNESS and in health until death do us apart". Vet inte vilket äktenskap du har läst om?

Kräver sex varje dag. Det är ett stort krav, tycker jag. Hur många par tror du har sex varje dag?
  • Mimosa86
    Simmaellersjunk skrev 2021-03-19 11:32:27 följande:

Och så kommer det aldrig att bli. Män letar inte efter kvinnor av samma anledning som kvinnor letar efter män.Om en man beter sig på det sättet får han ett rykte och behöver definitivt ta konsekvenserna av det. Men han kanske inte bryr sig.Inte på samma sätt, och i samma utsträckning. Du förenklar.Det kvinnliga perspektivet. Vägen dit är en prövning för mannen, inte "det intressanta".

Och det är ok! Men då tycker jag alla män här på FL ska sluta lipa att kvinnor väljer bort dem. För jag lever hellre själv än med en man som inte ser mig som en jämlik människa. Som inte är intresserad av mig som person. Och idag har många kvinnor god ekonomi, många vänner och möjlighet att skaffa barn på egen hand. Så varför skulle vi gå in i en relation som bara är till vår nackdel? Ologiskt. Män är inte en nödvändighet för en kvinna, en man är enbart en bonus. Har han inte rätt värderingar... bye... next!
Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex