• Anonym (Valerie)

Dissar män som börjar prata om sex

Är det någon mer tjej här som känner som jag?
    Jag tycker det är så FRUKTANSVÄRT oattraktivt och motbjudande med män som börjar prata om sex när man knappt känner varandra, Vid 4:e-5:e meddelandet och sen dyker det upp lite då och då. Tänker främst på nätdejting. Tror de på allvar att man vill gå vidare med en sån. Sen blir de helt plötsligt jätteförvånade när man slutar skriva och hakan hänger ner till knäna. Det här är alltså män i 40-45 års åldern jag pratar om.

Visst de kanske vill ha seriöst, men kan de då inte fatta att de INTE ska ta upp sex bland det första de gör??  De har bränt sin chans, i alla fall hos mig!! 

De förhållanden som varat längst för mig är med de män som ej tagit upp sex förens vi lärt känna varandra och umgåtts ett tag och vi har haft otroligt bra sex sen. 

• Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex
  • molly50
    Anonym (Viktigt!) skrev 2021-03-19 10:45:06 följande:
    Och om de kvinnorna inte vill ligga på första så behöver de ju inte.... Det går ju inte att utnyttja nån som inte vill. män o kvinnor har olika agendor och det vet vi alla om. När mannen sitter o chattar vet han att hon förts o främst tänker på relation och han försöker komma runt det. Men samma gäller åt andra hållet, hon vet att han troligen bara vill knulla, och då får hon testa honom lite. Och OM hon ändå vill ligga med honom när de väl träffas så är det ju inget fel i det.
    Precis. 
    När jag nätdejtade så försökte jag göra just detta.
    Testa männen och luska ut vad de var ute efter.
    Och ville de bara ha sex så dissade jag.

Självklart ska väl även tjejen kunna ha sex om hon vill. Men har hon lurats att tro att killen vill ha något seriöst och han sen drar efter sexet utan att höra av sig så har hon ju blivit lurad och utnyttjad.
    Och det är fult.
    Då kan man likaväl vara ärlig om det från första början och ge tjejen en chans att träffa någon annan som också söker något seriöst.
  • molly50
    Anonym (Viktigt!) skrev 2021-03-19 10:45:56 följande:
    precis, därför går inte män fram till kvinnor på stan och pratar sex eller frågar om de är rakade
    Jag tycker det är påfluget även på nätet.
  • molly50
    Simmaellersjunk skrev 2021-03-19 10:51:46 följande:
    Jag tror delvis det har med åldern att göra. Unga tjejer i 20-årsåldern tackar i större utsträckning ja, om en chad/hunk går fram och stöter på dem. De har inte livserfarenheten som äldre kvinnor har, utan kan tycka det är manligt och sexigt, och framför allt att någon vill ha dem så mycket.
    Det kan det säkert ligga något i.
    Men vi är alla olika.
    Jag tackade inte ja till vem som helst även om han var snygg.
    Jag har aldrig varit så´n.
  • Anonym (Viktigt!)
    molly50 skrev 2021-03-19 11:04:20 följande:
    Precis. 
    När jag nätdejtade så försökte jag göra just detta.
    Testa männen och luska ut vad de var ute efter.
    Och ville de bara ha sex så dissade jag.

Självklart ska väl även tjejen kunna ha sex om hon vill. Men har hon lurats att tro att killen vill ha något seriöst och han sen drar efter sexet utan att höra av sig så har hon ju blivit lurad och utnyttjad.
    Och det är fult.
    Då kan man likaväl vara ärlig om det från första början och ge tjejen en chans att träffa någon annan som också söker något seriöst.
    Då blir det kanske inget ligga....
    Båda sitter i en rävsax. Han måste ju hålla på att skriva och smörja henne o kanske betala middag osv. Kanske inte heller ligga på första utan fortsätta träffa. Så det är ju inte bara henne det är synd om.
    Men sen är det faktiskt en hel del män som vill ha nåt seriöst, så det är ju inte alltid så att han drar efter man legat. Men stor risk såklart.... Tror det bästa är att inte ligga på första dejten. Vill han fortsätta träffas då så är han nog seriös.
  • molly50
    Anonym (Viktigt!) skrev 2021-03-19 11:00:40 följande:
    Fattar vad du menar.... För egen del så är jag väl noga med att visa "vem jag är" i sängen, så hon vet. Mer än att tråna efter sex. Men är hon öppen blir det sexchat omg! och det är rätt många!
    Och de män som är snabbar att snacka knulla är inte förvånade att bli dissade, de bara går till nästa..... Det är liksom inget nederlag för dem. typ friskt vågat hälften vunnet! 
    Tror det är en stor skillnad där. Kvinnor vill absolut inte bli ratade. De tar illa vid sig och det sänker deras självkänsla. luttrade män bara spottar i nävarna och kör vidare. Vi män får tidigt lära oss att det är vi som ska visa att vi duger medan tjejrna ska välja, och blir snart vana att bli dissade. Det tillhör tonåren det där.. 
    Jag ser bra ut och är vältränad, lärt mig gamet och har en stark och i mångas ögon attraktiv sexualitet. Då stiger oddsen för att ligga och jag behöver inte chansa så mkt eller gå på de fula. 
    Men för den stora massan är det inte så, och då återstår att köra pang-på tills man får ligga.
    Är du bara ute efter sex och är du,i så fall,ärlig om det?
  • Mimosa86
    Simmaellersjunk skrev 2021-03-19 10:31:59 följande:

För att det är lättare och mindre riskfyllt att göra det på nätet, såklart. Att göra det i verkligheten kräver mod, men det finns testosteronfyllda män som gör det på gatan också. Och om de är tillräckligt attraktiva är det inte säkert att kvinnan avvisar.Inte på samma sätt som för en man. Kvinnor har naturligt sett perioder där de vill skaffa barn, och därmed ha sex. Men män har inte perioder, de vill ha sex hela tiden. Ditt misstag här är att du likställer kvinnans sexualitet med mannens.

Och sedan vet jag inte om jag skulle kalla det för social inkompetens. Kanske. Men jag vill hellre kalla det för dålig impulskontroll och dålig disciplin. Dessa män kan nämligen vara väldigt duktiga socialt med andra.

Nej jag likställer inte kvinnans sexualitet med mannens. Men du gör misstaget att utgår från att mannens sexualitet som om den utgör själva mallen som man ska förhålla sig till. Så är det inte. Och att påstå att kvinnor primärt bara vill ha sex för att få barn är nervärderande.

Vi kvinnor är också kåta, däremot så vill vi inte bli utnyttjade eller enbart vara en förlängning av en mans runkarm. Vi vill gärna att mannen ser på oss på samma sätt som vi ser på han. Som en människa man vill vara med. Därför dissar vi sexpratande män även om vi själva är sexuella varelser. Det är ganska enkelt logik faktiskt.

Och dålig impulskontroll? Nej det handlar om att män aldrig behövt ta konsekvenser och behöva ta ansvar för sitt agerande. Just för att de alltid kommit undan med detta. Jag har aldrig någonsin skickat bilder på mitt kön till okända män eller tryckt på min sexualitet på dem på ett obekvämt sätt för att jag periodvis är så kåt att jag knappt ens kan jobba. Dålig impulskontroll är en lam ursäkt på någon som inte bryr sig om någon annan än sigsjälv. Som vuxit upp med en självbild av att vara solen i solsystemet där alla planeter cirkulerar kring honom.
  • molly50
    Anonym (Viktigt!) skrev 2021-03-19 11:03:34 följande:
    De ÄR ju ärliga....
    Jag tycker inte att det är ärligt att börja prata sex med en kvinna utan att ens berätta vad man söker.
    Hur ska en kvinna kunna veta att en man söker något seriöst när han bara ställer frågor om hennes sexliv och inget annat?
  • Anonym (Viktigt!)
    molly50 skrev 2021-03-19 11:13:50 följande:
    Jag tycker inte att det är ärligt att börja prata sex med en kvinna utan att ens berätta vad man söker.
    Hur ska en kvinna kunna veta att en man söker något seriöst när han bara ställer frågor om hennes sexliv och inget annat?
    Kvinnor är väl inte dumma? Vad tänker du själv om en sån kille? Sex eller seriöst?
  • Mandel
    Simmaellersjunk skrev 2021-03-19 10:04:15 följande:
    Ja, de med disciplin, och de som vet vad kvinnor vill ha, och agerar därefter. Men lura inte dig själv med att tro att män som aldrig pratar om sex inte är ute efter det. De har bara tålamod och disciplin, för deras end game är alltid sängen.
    Nu vill de flesta normala friska människor ha sex oavsett kön och det är väl alla fullt medvetna om. 
    Förr eller senare hamnar man troligen i säng, men det är ju vägen dit som är det intressanta. Det är den som kan avgöra om det blir ligga eller inte och det är ju troligare att man får ligga om man beter sig civiliserat än grottmänniska styrd av djuriska lustar som man inte kan lägga band på.

Sedan är det skillnad om man i sin presentation skriver att man bara är ute efter KK. Då är det en helt annan sak, men skriv inte att man söker seriöst och sedan skicka sextjat meddelande nr 2.
    Den kk jag skaffade genom nätet sextjatade inte ett dugg. Visst stämde vi av lite att vi var skapligt på samma våglängd med vad vi ville och gillade men det var mer att vi bara bestämde tid och plats och körde. 

Jag var på dejt med en snygg man. Vi tog en fika och pratade och han var även trevlig. Dejt nr 2 bestämde vi att vi skulle ses hemma hos mig och laga mat ihop och äta. Jag fattade så klart att vi med 95% säkerhet kommer att ha sex, men när han direkt efter att typ klivit innanför dörren meddelade att skulle han sova kvar skulle vi ha sex för att se om vi var kompatibla i sängen. Där och då dog min lust att ha sex med honom. Fick bita mig i tungan för att inte fråga honom vart han hade avtalet jag skulle skriva under då det kändes mer som affärsuppgörelse än en ev relation. 
    Vad hände med att ge varandra en kram och börja hångla och se vart det leder?
    Jag var alltså inställd på sex, men han förstörde lusten helt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Viktigt!)
    molly50 skrev 2021-03-19 11:11:23 följande:
    Är du bara ute efter sex och är du,i så fall,ärlig om det?
    Så länge man inte sagt nåt så är det ju öppet.
    Jag lovar aldrig nåt och uttrycker mig ofta ungefär "jag är inte här för att gifta mig", sen får väl det tolkas. Men ja, jag försöker vara ärlig med att jag är väldigt öppen i vad det kan leda till. Sex, inget eller seriöst.
    Man kan ju inte heller lova att det inte blir seriöst. man kanske blir jättekär fats man inte tänkt det.
    Så det är väl ett vågspel för båda. och ska jag vara ärlig är det iftast mannen som förlorar på det. Väldigt mkt jobb för lite ligga.
    Och om hon tycker han är attraktiv och vill ligga, men han sen sticker så har hon ju ändå fått bra sex, och det är ju aldrig fel. För jag utgår från att hon inte ligger om hon inte vill. Och även kvinnor kan ju njuta sv sex som inte leder vidare äöven om hon hade velat mer.
Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex