Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Sjukt olycklig som förskollärare - vad ska jag göra?!

Så hemskt att behöva må så dåligt på sitt jobb.

För det första behöver du förstå att det nuvarande livet inte fungerar, och då menar jag inte bara jobbet. Det kan mycket väl vara så att du i slutänden måste söka dig till en större stad. Du behöver nog dessutom byta karriär, och för det behöver du studera vidare. Fundera på vad du kan vara intresserad av, om det finns något närliggande där du kan dra nytta av tidigare kurser och erfarenhet. Eller något helt annat!

Om du får bidrag från csn får du tjäna hur mycket du vill, jag har inte koll på det där med lånedelen tyvärr men går ju att hitta på deras hemsida. KY-utbildningar är ofta korta, runt två år mer eller mindre kan man utbilda sig till väldigt många olika saker. Tänk på att du inte kan få från csn hur många veckor som helst, du kanske redan har förbrukat några år iom din första utbildning.

Nu vet jag inte vad du menar med medelålders men även om du vore 55 skulle jag säga att det skulle vara värt att byta karriär, du har många år kvar att jobba. Eller så kan du söka dig till något där man inte ens kräver universitetsutbildning. Och folkhögskolorna har också utbildningar till lite allt möjligt, där du alltså kan söka jobb direkt efter.

Lycka till!

Svar på tråden Sjukt olycklig som förskollärare - vad ska jag göra?!