Inlägg från: Makomiko |Visa alla inlägg
  • Makomiko

Pirrningar, vibrationer i tungan och ben

Hej, hur har det gått för er alla? Jag var liknande symptom och skulle vilja höra hur det gått för er.

• Makomiko

Lake har du gjort borrelia test? När du beskriver dina symptom i första inlägget är det som att du sätter ord på exakt det jag känner. Jag har haft mina symptom i ett år nu och blir inte klok på det. Har träffat neurolog, mrt nacke och hjärna, emg, blodprov för borrelia. Inga tester visar på något. Mina symptom började efter en operation jag genomgick där jag även fick narkos, men läkarna menar på att det inte kan ha något samband. Du har haft det i några år nu, upplever du att något har blivit värre? Känner du några motoriska svårigheter eller är allt sensoriskt?

• Makomiko

Hej tack. Jag fick inte lustgas, bett bara att de sprutande in det. Jag tog blodprov för borrelia som visade på IgM negativ IgG positiv och b12 på 340 och folat på 6.

• Makomiko

Jag har liknande symptom som dig men för mig började det med höger ben och höger arm, med pirrningar. smärta i knä och armbåge och svaghet i arm och ben. Ett år senare började muskelryckningar som kommer och går men även tungan som pirrar och känns märklig. Precis som du så känns det jobbigt att prata och leder till massa spänningar. Läkaren såg att jag pressar tungan mot tänderna då jag hade vågiga märken runt den. Så de drog slutsatsen att det är stress. Jag köper inte att mina symptom är stressrelaterade. Symptomen startade i den lugnaste perioden i mitt liv...

Sista beskedet jag fick från läkaren var att allt ser bra ut, börja med avslappningsövningar... Och remiss till neurolog blev nekad..

Du har inte fått något klokt svar från vården?

Svar på tråden Pirrningar, vibrationer i tungan och ben