Pirrningar, vibrationer i tungan och ben
Hej, någon annan som känner igen sig. Symtom över ett år.
Mina symtom började för ett år sedan.
5 sekunders stickningar i händer och fötter som hoppade runt på olika ställen. Torrhostat inte mycket men ca 6ggr per dygn.
Utredes även för musarm. Ont i armbågarna.
Efter ca 5 månader så fick jag symtom i tungan, kändes tjock och den känns som det vibrerar/drar i den. Det syns dock inget.
Blev även "jobbigt" att prata, läsa bok precis som att jag inte ska uttala ordet rätt. Det låter dock rätt. Bara jobbigt att prata. Extremt konstig känsla.
Underarmarna kändes spända precis som efter ett träningspass dock utan att ha tränat. (Detta har släppt sedan några månader tillbaka)
Det har under lång period känts som "socker" i ben och armar och hoppat i lår och i armar. Nu sista månaderna så har fokuset ändrats till benen och tungan.
Sedan några månader så är symtomen i tungan kvar och hostan. Benen och då framförallt knän och underben samt lår känns som dom vibrerar/kolsyra.
Det som tillkommit är att båda knäna gör ont när jag går och speciellt nedför trappor men på slutet så gör knäna även ont när jag går som vanligt.
Det jobbigaste är tungan och rösten, benen blir mer som en psykisk tortyr.
Är det någon som har liknande symtom och då speciellt hostan, tungan och "sockerdrickan", hoppningarna från benen?
Jag har utredd hos Neurolog som inte hittar något fel samt gjort olika tester genom husläkaren som inte hittar vad som är fel.