Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan
Börja på gym. Alla gym har inte coronastängt. Jag gymmar 4-6 ggr i veckan. Vartannat pass underkropp, ben, rumpa, mage, vader, korsrygg. Vartannat överkropp: rygg, armar, axlar, bröst.
Brukar träna i 2h. Har lärt mig det mesta jag kan bara genom att fråga folk...brukar leta upp nån anabolabodybuilder och fråga hur gör man denna? Gör jag rätt här? För att lära mig. Nu tycker de andra gymbesökarna och i synnerhet anabolasnubbarna säkert att jag är en tjatig kärring som frågar hela tiden men det bjuder jag på. Det där med att vara hjälpsökande och förvirrad trodde jag mest funkade för unga söta tjejer men det funkar faktiskt som tjock kärring med. Inte lika bra som jag kan tänka mig för yngre och sötare... men det funkar.
Kosten äter jag som jag vill men har plockat bort läsk, saft, godis, alkohol, kakor, snacks. Allt som är "mat" är ok. Klarar inte av att hålla en vettig diet, men det där räcker en bit. Jag får äta, men det skall vara "mat". Enda regeln.
Har gått ner från 110 till 70 på 5 år. Sista året har det vart still (så tränat i 6 år) Löshud är mest på magen. Jag har fått en snygg röv (Röven ser ut typ som när jag var ung och spelade handboll igen) och snygga ben. Lite feta men faktiskt inte så det stör. Nu verkar vikten ha stannat där, pendlar mellan 69-71. Men jag är rätt ok med att vara mullig. Äter för mycket för att tappa mer tror jag.
Marklyft har jag ökat från att träna på 40kg till att träna på 100-110, jag lyfter 130 som mest. Knäböj har jag ökat från bara med kroppen till träna på 70-80 och ganska nära att klara 100kg. Bänkpress med hantlar från träna med 5kgs hantlar till 22,5kgs. Biceps från bara 12kgs knasig stång att den var för tung till 32kg. så jag har blivit betydligt starkare med.