Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan

Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-15 19:09:25 följande:
    Om vi säger så här, jag har ett bmi på över 50 idag. 
    Då äter du stora mängder varje dag. Känns konstigt att det inte fungerar att äta mindre, eller så åt du inte tillräckligt lite.

Men, du kan i alla fall inte träna dig ner i vikt. Så mycket kan du inte förbränna varje dag att skulle komma ner på ett underskott. 

Lös dina underliggande problem, det finns en anledning till att du ätit så mycket sedan du var liten. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-15 19:13:47 följande:
    Ja, att äta bara 500-800 kcal i en månad+ hjälpte inte kan jag ju säga.
    Det är alldeles för lite. Men max 1500 om dagen bör du klara dig på, om du äter smarta livsmedel. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-15 19:15:34 följande:
    Nej, jag äter inte stora mängder och absolut inte varje dag.
    Vad äter du en dag då? Man får inte ett  BMI på över 50 om man äter normalstora portioner.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (J) skrev 2021-03-15 19:34:32 följande:
    Det kan man visst det. Det finns diverse hormonrubbningar som kan ge en sådan övervikt.
    Fast  nu har TS tagit en massa prover utan resultat, så det är maten som gjort det.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-16 20:33:03 följande:

Ok, så idag har jag ätit:
    Frukost: 2 Rasker, en med smör och skinka och en med leverpastej.
    Senare: en apelsinkaramell
    Efter det: en skål tomatsoppa, ungefär halva tetran, med två skedar överbliven köttfärsröra
    Middag: 100 gram kassler och 2 matskedar tacosalsa samt 2 potatisar.

Jag har också ätit/tagit en d-vitaminkapsel som det ju är olja i. Jag vet inte om det räknas.

Och träningen?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-16 20:41:58 följande:
    Jag har varit i källaren och hämtat ett paket hantlar som en granne var vänlig nog att sälja till mig. Det är två trappor utan hiss. Och så har jag gått 3 km till sjön och tillbaka för att lära mig hitta till den, men jag gick inte spåret runt. Gills det?
    Med tanke på din rubrik, vad tycker du själv?
Svar på tråden Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan