Inlägg från: Sockerikaffet |Visa alla inlägg
  • Sockerikaffet

Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan

Välj konditionsträning som förbrukar mycket energi. Löpning eller cykling är bra, men för att göra någon skillnad behöver det vara ganska långt och ofta. Spring 5-10 mil i veckan och se vad som händer. Om du inte äter extra kommer du gå ner i vikt, men träningen kommer göra dig hungrig så var lite vaksam.

• Sockerikaffet
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-14 13:13:46 följande:

Jag väger för mycket för att springa, men cykla kanske jag kan göra. Om det nu finns cyklar som orkar bära mig. Jag brukade älska att cykla.

Ok, själva problemet med att använda träning som viktnedgångsmetod är ju att man måste orka träna så hårt som det krävs. Om man är otränad (som jag tolkar att du är) orkar man inte förbränna tillräckligt mycket energi. Det är inte hur jobbigt det känns som bestämmer hur många kalorier som förbrukas utan hur lång sträcka man förflyttar sig (vid löpning). Så om du inte orkar springa 5-10 mil per vecka eller cykla ca 50 mil per vecka så kommer du få mycket större effekt genom att kontrollera maten än genom att träna.
  • Sockerikaffet
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-14 14:26:10 följande:

Okar springa gör jag kanske, men knäna däremot orkar inte springa. Cyckla kan jag säker göra 50 mil i veckan. Och som sagt händer det ingenting om jag förändrar maten så därav måste träningen vara alternativet.

Ok! Testa att cykla lite, det är ju snällare mot knäna än att springa.
Svar på tråden Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan