Jomshof
Vi pratar ju om huruvida dessa är avskyvärda eller inte. Ifall de för något gott med sig.
Även om allt är påhitt så är ju en lära om att älska knappast avskyvärd.
Eller?
Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.
Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?
Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
Visst är det lustigt hur det kan bli.
Med tanke på Kina som håller en ganska hård linje mot islam gällande Uigurer så undrar jag hur ni tänker här. Ska vi ha omskolningsläger?
Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.
Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?
Du kunde ju alltid ha pudlat, men efter så många ggr du försökt få den att fungera genom kompartmentalisera.
Så får jag nog påstå att pudla går inte längre, då du gjort det övertydligt i vad som krävs för att säga en religion är avskyvärd.
Frågan var vilka åtgärder du tänkt dig för att assimilera de som redan lever här och är muslimer? Omskolningsläger var ett exempel.
Personligen anser jag att invandringen behöver upphöra tills dess att antalet jobb matchar antalet arbetsföra och resurser. Inte för att jag har något emot muslimer även om jag inte gillar religionen. Jag tycker så enbart för att jag vill att de invandrare och svenskar som redan lever här ska få det bra och komma in i samhället.
Skrikhöger och vänsterliberaler är bra mycket naivare än kommunister på den punkten.