• nihka

Jomshof

KostasSonawj skrev 2021-03-19 06:49:11 följande:
    Började diskuter här för typ en eller två månader sedan, vill mest att andra ska se att du sitter och ljuger.
    KostasSonawj skrev 2021-03-19 09:09:23 följande:
    Det är du som kommer med det extraordinära påståendet att det inte finns kulturella skillnader eller att om dessa skillnader finns så har det ingen effekt. Det om något kräver bevis, inte det klart mer rimliga antagandet att det finns sådana skillnader. Sluta fulargumentera. 

www.iffs.se/media/23025/cultural-map-2020_eng.pdf
    Ja, nu sitter du där och ljuger igen under nytt nick. Jag har inte tagit upp "kulturella skillnader". Sluta ljugargumentera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Pilsner skrev 2021-03-19 23:45:53 följande:
    "Under de mer än trettio år som undersökningarna täcker är en tendens tydligare än alla andra, nämligen att andelen av den totala mängden brott som utförs av personer med utländsk bakgrund stadigt ökar (Illustration 1, se sidan 14). Under den första av de undersökta perioderna, 1985-1989, stod personer med utländsk bakgrund för 31 procent av samtliga brott. Perioden 2013-2017 hade siffran stigit till 58 procent. Personer med svenskt ursprung står således numera för mindre än hälften, 42 procent, av den totala brottsligheten i Sverige trots att de utgör 67 procent av den undersökta befolkningen (Illustration 3 och 4, se sidorna 26 och 27)."

"För första gången begås numera fler brott ? räknat i absoluta tal ? av personer med utländsk bakgrund än av personer med svenskt ursprung.

En tidigare inte särskilt uppmärksammad grupp är de ej folkbokförda, exempelvis medlemmar av utländska stöldligor, så kallade papperslösa, EU-migranter och turister. Denna grupp har under de senaste årtiondena kraftigt ökat sin andel av det totala antalet begångna brott från tre procent till 13 procent.

Den mest brottsbelastade befolkningsmässiga undergruppen är inrikes födda av två utrikes födda föräldrar. Denna grupps belastning ligger högre än de utlandsföddas och ökar över tid."

detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf
    Jag ser inget i din källa om att invandring i sig innebär mer kriminalitet. Ett sådant uttalande innebär att så fort folk börjar röra på sig så går kriminaliteten upp. Menar du att det även gäller vid flytt mellan mindre geografiska områden än länder, exempelvis regioner och städer? Bostadsområden? Byte av lägenhet i samma trapphus? Vilken aspekt av själva flyttandet anser du utgör den brottshöjande komponenten?
  • nihka
    KillBill skrev 2021-03-20 09:26:54 följande:

Angående SD politikers överrepresentation i brottsstatistiken: Fler än var tjugonde Sverigedemokrat som kandiderar i lokala och nationella val har blivit åtalad för brott och det är väsentligt högre än för företrädare fån andra partier

https://www.svd.se/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater

Angående olika typer av överrepresentation till brottslighet

Socialbidrag: Personer vars familj har haft socialbidrag / Personer vars familj inte har haft socialbidrag 2001 = överrisk på 6,1 gånger. Det är alltså 6,1 gånger vanligare att personer i familjer som behövt socialbidrag än personer från familjer som inte behövt socialbidrag är misstänkta/registrerade för brott.

Utbildning: Personer med endast förgymnasial utbildning / Personer med eftergymnasial utbildning på 3 år eller mer = överrisk på 5,7 gånger. Det är alltså 5,7 gånger vanligare att personer med låg utbildning än personer med högutbildning är misstänkta/registrerade för brott.

Inkomst: Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp / Personer med förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer = överrisk på 5,3 gånger. Det är alltså 5,3 gånger vanligare att personer med låg inkomst än personer med hög inkomst är misstänkta/registrerade för brott.

Kön: Personer av det manliga könet / Personer av det kvinnliga könet = överrisk på 3,5 gånger. Det är alltså 3,5 gånger vanligare att män än kvinnor är misstänkta/registrerade för brott (skillnaden är ännu större vid grövre brottslighet).

Invandrade: Personer som är utrikes födda / Personer som är svenskfödda med svenska föräldrar = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att utrikes födda än svenskfödda med svenska föräldrar är misstänkta/registrerade för brott.

Ålder: Personer i åldrarna 15-17 år / Personer i åldrar över 41 år = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att 15-17-åringar än personer över 41 år är misstänkta/registrerade för brott.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminogena_faktorer

A
    ngående Svenskars överrepresentation i den finska våldtäktsstatistiken:

Det kanske beror på att de har flyttat?
  • nihka
    KillBill skrev 2021-03-20 09:29:10 följande:
    Patrik Engellau kom i samma undersökning fram till att en stor ökning hade skett bland svenskar i våldtäktsstatistiken..
    Ja, de har ju flyttat...
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-03-20 10:08:57 följande:
    Bildt och Reinfelet ställde till med mycket. Försökte få in turkiet i EU... vilka idioter...
    OM de uppfyllde kraven. Gäller för övrigt för ALLA länder som söker och har inget med enbart Sverige att göra. Men det har ju inte gått som Turkiet ville trots diverse påtryckningar från deras sida. De är fortfarande inte EU medlemmar och längre och längre från att bli det vandrar de.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-20 13:08:29 följande:

Intressanta tankar här måste jag säga. Har följt i några dagar.
    Om utlänningar är överrepresenterade i brottsstatistiken - skulle då inte mer invandring innebära mer brott?
    Ta en titt på Efterlyst och deras "most wanted list". Svenska medborgare är klart underrepresenterade.

Nyheterna häromkvällen... Sverige har 1300 hedersbrott anmälda de sista åren.
    Och hedersbrott tillhör inte svensk kultur.

Absolut finns det även svenska män som använder våld mot sin kvinna. Och dessa män är inte ens värda att kallas män längre i mina ögon. De ska kallas DJUR och sitta i BUR. Ska inte skriva mer om vad dessa män förtjänar.

Men skillnaden är att det inte finns någon HEDERSKULTUR i Sverige.
    Vi har varken någon religion eller kultur som tillåter detta form av agerande.

Detta hedersvåld och dessa hedersbrott är direktimporterade.

Men nu handlade tråden i grunden inte om detta utan om Jomshofs uttalande.
    Rena ramaskriet ang detta uttalande.

Så, vem som helst får sitta i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi?
    Men man får inte kalla Islam för en avskyvärd religion?

För att det inte finns några snälla nazister medan det finns gott om snälla muslimer.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-20 13:41:47 följande:
    Inga snälla nazister? Snälla mot vem?

Och om det finns snälla muslimer - är de verkligen muslimer då?
    Koranen och sharialagen talar EMOT att en muslim ska vara "snäll".

Om en "kristen" uppför sig ond, dömande, skvallrande, våldsam och hotfull - är då den personen verkligen en kristen?
    Man föds i regel inte in i nazism och anammar en mindre bokstavstrogen variant utan det är ett aktivt val liksom att vara förintelseförnekare.

Jepp det finns elaka kristna men många snälla. Precis som med muslimer.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-20 13:41:47 följande:
    Inga snälla nazister? Snälla mot vem?
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.
  • nihka
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-20 14:08:47 följande:
    Vill de? Källa tack. Och då duger inte t ex Expo eller Paragraf.
    Nazister. Visste du verkligen inte det? Vad tror du nazister håller på med? Pappermaché?
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-20 15:02:24 följande:
    nihka skrev 2021-03-20 13:59:27 följande:
    Det hänger väl ihop en del med att de vill fortsätta gasa alla judar. Det brukar inte anses som så snällt.

Många snälla kristna? 
    Hm.... har inte träffat speciellt många personligen. 

En del nazister vill fortsätta gasa alla judar. Håller med - inte speciellt snällt alls. Du har helt rätt.

Och ALLA muslimer ÄR skyldiga att dräpa icke-muslimer och delta i Jihad.
    Är detta ansett snällt menar du?

Så, återigen:

Varför får man tala illa om nazism men inte Islam?
    Fast det har jag och snälla muslimer också.

Nej, ALLA är inte skyldiga till något alls utan du kan ta fasta på olika och ofta konflikterade delar av din religion såsom öga för öga, tand för tand och vända andra kinden till.

Så återigen:

För att det inte finns några snälla nazister.
Svar på tråden Jomshof