• nihka

Jomshof

KostasSonawj skrev 2021-03-16 07:21:31 följande:
    Varför får man aldrig ett svar från er? Det är hela tiden invektiv och snärtiga comebacks men aldrig någonsin faktisk politik eller några förslag. Ni förklarar aldrig hur ni tänker, ni svarar bara kryptiskt på andras tankar. Jag försöker igen.

Hur ställer du dig till en könsseparerad skola exempelvis? Ska vi ha muslimer i det här landet och deras tro aldrig någonsin får ifrågasättas så måste vi ju gå med på deras sätt att leva. Var drar du gränsen om du nu vill dra en sådan? Om det muslimska samfundet vägrar viga homosexuella, ska Sverige gå med på det?
    Jag är inte skyldig att svara på dina "frågor" som baseras på diverse felaktiga antaganden och består av anklagelser om vad du antar jag menar och tycker.

Du utgår från att invandring automatiskt för med sig en massa saker som du samtligt anklagar alla som inte vill typ stänga gränsen för att stå bakom. Jag har ingen lust att diskutera dina hjärnspöken. "Deras sätt att leva". Som om det skulle finnas någon konsensus inom grupperna vi och dom. Som om det ens finns ett vi och dom.

Nej, jag diskuterar inte på dina villkor för dina villkor ser ut som din syn på invandrare - inskränkt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-16 19:25:04 följande:
    Ånej... lilla Abraham blev testad... och Job hade det lite jobbigt ett tag.
    Dags att gråta en skvätt. Stackarna.
    Eller se den större bilden. Kanske till och med studera grundtexterna en aning.

I rest my case.
    Du är överbevisad och tar det som förväntat. Det skulle inte alls förvåna mig om det är så du skulle behandla någon och sedan håna dem genom att be dem gråta en skvätt.

Typiskt översitteri och mobbarfasoner oavsett om det kommer från en gud/profet eller en människa.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-16 19:30:12 följande:
    Personen utgår inte från att invandring automatiskt för en massa saker med sig.
    Fakta säger det.

Om vi inte haft invandring så hade vi haft:

* lägre våldbrotts-statistik... invandrare är överrepresenterade
    * mindre hedersbrott/hedersmord... inte direkt en svensk uppfinning

ska jag fortsätta med listan?
    Nej, det finns inga givna resultat av invandring mer än att det kommer personer från andra länder.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-17 08:36:46 följande:
    Wow... vilken sten har du legat under?
    Till och med Regeringen (Morgan Johansson) har ju gått ut i nyheterna och sagt att deras utredningar visar på en tydlig överrepresentation av invandrare bland kriminella.
    Vilket förstås inte innebär att invandring i sig innebär mer kriminalitet. Eller trodde du att det var vad han sa?
  • nihka
    Anonym (Besserwisser) skrev 2021-03-17 11:59:10 följande:

PK-vänsterextremisterna nihka och klyban kan förstöra vilken tråd som helst. Det går inte att argumentera med dem. De kan alltid hitta något argument för sina verklighetsfrämmande och verklighetsförnekande åsikter. De skulle förmodligen passa bra som politiker i något parti.

Exempel på deras "floskelbingo" i den här tråden, som tyder på att de är utbildade argumentatörer:

hjärnspöken, konsensus, argumentationsteknik, premisser, holistisk, anti-holistisk, fallerad, selektivitet, värdegrund, värdeladdade, antaganden, semantiska, selektiv, osakligheten, terminologi, populister, proklamationen, omdefinieringar, relevans, ad hominem, kompartmentalisera, trumfar, övertro, översitteri, projiceringar.

Din besatthet över vissa personer här på forumet är minst sagt creepy.

Håll dig till ämnet och personerna som diskuterar är inte ämnet.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-18 14:01:51 följande:
    Källa på det?
    Du kan ju visa en källa på att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien

Eller så kan vi bara konstatera att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-18 20:02:23 följande:
    Så du har ingen källa för ditt påstående? Sitter du bara och gissar?
    Nu var det ju inte jag som påstod något utan jag reagerade på andras galna påståenden, så som sagt: du kan ju visa en källa på att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien 

Eller så kan vi bara konstatera att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet.
  • nihka
    KostasSonawj skrev 2021-03-18 21:29:28 följande:
    Okej, du sitter och gissar, noterat. Gör du det här ofta? Sitter och presenterar dina gissningar som om det vore fakta? Är det klädsamt tycker du? Passar det väl ihop med din besserwisserattityd tycker du?
    Vad får du ut av att i inlägg efter inlägg år in och år ut diskutera mig som person? Har du ingen som uppskattar dig mer än eller uppskattar dig over huvud taget att obsessa över?
  • nihka
    Pilsner skrev 2021-03-18 21:39:20 följande:
    Man kan ju konstatera att Spanien har problem vissa svenskar.

www.expressen.se/nyheter/krim/dodspatrullen-medlem-gripen-i-internationell-razzia/

Mer info om svenska gänget sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6dspatrullen

"En av ledarna, 22-åriga Mohamed Ali som är mer känd under namnet Makkan/makelele avtjänar livstids straff i Danmark för ett dubbelmord som skedde sommaren 2019 på en rivaliserande gängmedlem i gänget Shottaz och dennes svåger som också var medlem i ett kriminellt nätverk.

Två andra ledargestalter i 3MST är Mustafa Mohammed och ytligare en ledare Abdisamed Dahir Ahmed som är mer känd under namnet Talang greps 2017 med kopplingar till 25 kilo amfetamin och dömdes till 8 års fängelse vardera.

Den fjärde ledaren Zakaria amin Sheik Ahmed som är mer känd som Shobre är häktad i Spanien tillsammans med sin bror för en narkotikahärva med marijuana."

Så kan det gå med svenskar i Spanien.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem.

Spanien såsom alla länder har problem med vissa typ alla nationaliteter men du kan visa att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien eller presentera något som motbevisar att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet?
  • nihka
    Pilsner skrev 2021-03-18 21:39:20 följande:
    Man kan ju konstatera att Spanien har problem vissa svenskar.

www.expressen.se/nyheter/krim/dodspatrullen-medlem-gripen-i-internationell-razzia/

Mer info om svenska gänget sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6dspatrullen

"En av ledarna, 22-åriga Mohamed Ali som är mer känd under namnet Makkan/makelele avtjänar livstids straff i Danmark för ett dubbelmord som skedde sommaren 2019 på en rivaliserande gängmedlem i gänget Shottaz och dennes svåger som också var medlem i ett kriminellt nätverk.

Två andra ledargestalter i 3MST är Mustafa Mohammed och ytligare en ledare Abdisamed Dahir Ahmed som är mer känd under namnet Talang greps 2017 med kopplingar till 25 kilo amfetamin och dömdes till 8 års fängelse vardera.

Den fjärde ledaren Zakaria amin Sheik Ahmed som är mer känd som Shobre är häktad i Spanien tillsammans med sin bror för en narkotikahärva med marijuana."

Så kan det gå med svenskar i Spanien.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem.

Spanien såsom alla länder har problem med vissa typ alla nationaliteter men du kan visa att brottsligheten ökar när många svenskar flyttar till Spanien eller presentera något som motbevisar att invandring i sig inte innebär mer kriminalitet?
Svar på tråden Jomshof