• Anonym (tusenlappar)

Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?

Hur skulle du som kvinna tänka om du levde i ett förhållande där du fick massor av närhet från din man. Kramar och kyssar. Han uppmärksammar dig och uppvaktar dig med blommor och presenter. Han uttrycker sin kärlek till dig och ofta berättar hur vacker han tycker att du är. Men han tar inga initiativ till sex. Han vill aldrig ha sex med dig. Du får all tänkbar bekräftelse och närhet och ömhet men du slipper sexet. Skulle du uppskatta en sådan relation?

Jag tänkte att för de flesta kvinnor så är ju sex ett sätt att få den här intima närheten och ömheten. Men om du kan få den utan att behöva ha sex? Vore inte det det ultimata?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?
  • ErikaMaria77

Nej, har man inte enbart för närhet och bekräftelse. Sex har ett värde i sig och kan inte ersättas med annat. På samma sätt kan inte sex ersätta närhet och bekräftelse.  

Jag vill inte heller få blommor, presenter, komplimanger i stället för sex. Uppskattar i stället att min partner tar en självklar del i att driva företaget familjen. 

• Mandel
    ErikaMaria77 skrev 2021-03-12 09:07:35 följande:

Nej, har man inte enbart för närhet och bekräftelse. Sex har ett värde i sig och kan inte ersättas med annat. På samma sätt kan inte sex ersätta närhet och bekräftelse.  

Jag vill inte heller få blommor, presenter, komplimanger i stället för sex. Uppskattar i stället att min partner tar en självklar del i att driva företaget familjen. 

Instämmer helt i detta!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fjäril kär

Nej verkligen inte.

Min sexlust slutar ju nte existerar bara för att han inte vill.

• Anonym (...)
    Anonym (tusenlappar) skrev 2021-03-12 08:25:43 följande:

Hur skulle du som kvinna tänka om du levde i ett förhållande där du fick massor av närhet från din man. Kramar och kyssar. Han uppmärksammar dig och uppvaktar dig med blommor och presenter. Han uttrycker sin kärlek till dig och ofta berättar hur vacker han tycker att du är. Men han tar inga initiativ till sex. Han vill aldrig ha sex med dig. Du får all tänkbar bekräftelse och närhet och ömhet men du slipper sexet. Skulle du uppskatta en sådan relation?

Jag tänkte att för de flesta kvinnor så är ju sex ett sätt att få den här intima närheten och ömheten. Men om du kan få den utan att behöva ha sex? Vore inte det det ultimata?

Jag skulle må väldigt dåligt i en sådan relation. Jag har högt sexbehov och att ha mannen nära med ömhet och närhet men utan sex låter fruktansvärt frustrerande.
  • Anonym (nöjd med lite sex)

Jag skulle tycka att det var väldigt skönt att slippa kravet på sex ofta efter en tid in i relationen. Men jag skulle ändå vilja ha känslan av att partnern åtrår mig och ser på mig på ett sexuellt sätt. I början, låt säga de första två åren är jag vanligtvis väldigt sexuell och känner stark åtrå och förälskelse, och då älskar jag känna mannens lust lika starkt och att han visar initiativ. Men efterhand som kärlek, och annan närhet djupnar blir det viktigare för mig med vänskapen och kommunikationen, och sex kommer ofta i skymundan.

• Anonym (Linn)
    Anonym (tusenlappar) skrev 2021-03-12 08:25:43 följande:

Jag vill bli åtrodd i en relation... vill känna spänning av sex i luften.... presenter, blommor och restaurangbesök gör mig bara avtänd.

Närhet och sex = Ja tack!
  • Anonym (-)

Nu är jag man men jag skulle hellre leva i en sexlös relation med närhet och bekräftelse än att alltid vara ensam.

• Anonym (Nix)

Hoppar hellre över blommor, kramar och kyssar och har sex oftare än tvärt om... sex och njuta ohämmat tillsammans är den ultimata samhörigheten, medan uppskattning och ord som; så duktig och fin du är mer tomt.

• Anonym (Hanna)

Varför tror du att sex för de flesta tjejer är en metod att få annan närhet? Vad baserar du det på? Jag har aldrig hört något liknande så är genuint nyfiken på var du fått den infon ifrån, som du dessutom formulerar som om det voren en självklarhet.

• Physalis

Jag är inte asexuell så jag vill i en balanserad relation där vi är sexuellt attraherade till varandra samtidigt som mys och kramar har sin egen värdefullhet.

Om partnern endast är intresserad av sex och ser alla romantiska ageranden som ett steg mot sex så passar han inte mig. Och skulle han tro att jag endast hade sex med honom för att han ska stanna kvar och ge mig närhet så passar han inte heller mig.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?