Inlägg från: Anonym (tusenlappar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tusenlappar)

Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?

Hur skulle du som kvinna tänka om du levde i ett förhållande där du fick massor av närhet från din man. Kramar och kyssar. Han uppmärksammar dig och uppvaktar dig med blommor och presenter. Han uttrycker sin kärlek till dig och ofta berättar hur vacker han tycker att du är. Men han tar inga initiativ till sex. Han vill aldrig ha sex med dig. Du får all tänkbar bekräftelse och närhet och ömhet men du slipper sexet. Skulle du uppskatta en sådan relation?

Jag tänkte att för de flesta kvinnor så är ju sex ett sätt att få den här intima närheten och ömheten. Men om du kan få den utan att behöva ha sex? Vore inte det det ultimata?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?
  • Anonym (tusenlappar)
    Guldnovan skrev 2021-03-13 18:58:50 följande:

Men nej, tror du att du kommer fakta här? 
    Det är "väl" inte alls "därför vi har sex" 

Jag skulle aldrig acceptera närhet och "slippa" sex!
    Aldrig! 

Jag läser ofta att kvinnor har sex för att få närhet snarare än för att ha sex för sexets skull. Uppfattar att det är mer vanligt
  • Anonym (tusenlappar)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2021-03-15 18:31:46 följande:
    Var läser du det? Sexhatarna här på Familjeliv är inte direkt representativa för kvinnor i stort
    Vet inte om jag direkt uppfattar att det finns många sexhatare här direkt. Men jag tror heller inte att de kvinnor som håller till i sexforumet är representativa för kvinnor i stort heller. De (i minoritet) kvinnor som har stort intresse för sex har ju en större anledning att spendera tid i ett sexforum än andra. Så med det som bakgrund så tycker jag att omröstningen hittills styrker min tes. I ett sexforum (med en förmodad större andel sexintresserade kvinnor) har drygt 40% svarat ja på frågan. Jag är fullständigt övertygad om att om jag hade ställt den här frågan i ett mera "neutralt" forum så hade "ja-sidan" haft ett markant övertag. 

Ungefär som om jag hade ställt en negativt inriktad fråga om hundar i ett hundforum. 
Svar på tråden Om du fick närhet och bekräftelse men slapp sex?