• Anonym (Tro)

Man kan alltid vända sig till Jesus

I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.

• Svar på tråden Man kan alltid vända sig till Jesus
  • LadyJane
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-12 11:31:33 följande:
    Förvirringen pågår endast i ditt huvud eftersom du inte vet vilket fack du ska placera mig i. Men extremist är ju ett fint ord som är på modet idag. Så placera mig i det facket du.
    Nu slår du en rejäl kullerbytta. Du har ingen gubbe i mitt huvud så du kan inte uttala dig om vilket fack jag tycker att du tillhör.
    Men egentligen kan du, eftersom jag skriver det. Att du bara struntar i det är lite konstigt.
    Men helt klart är du som vilken extremist som helst.
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-12 12:29:09 följande:

På riktigt? Argumenterar du på riktigt att din religion är bättre än andra för att den säljer mer? Är din religion i sig så kass att du måste du gå den vägen?

Allt handlar om försäljning egentligen. När du väljer vänner väljer du ju dem som ger dig mest tillbaka. Du väljer vilka du vill ödsla energi och tid på. Å tid är ju pengar säger man ju.
  • Anonym (Tro)
    LadyJane skrev 2021-03-12 14:01:51 följande:

Nu slår du en rejäl kullerbytta. Du har ingen gubbe i mitt huvud så du kan inte uttala dig om vilket fack jag tycker att du tillhör.

Men egentligen kan du, eftersom jag skriver det. Att du bara struntar i det är lite konstigt.

Men helt klart är du som vilken extremist som helst.

Ok då vet jag...
  • Trent
    Anonym (this) skrev 2021-03-12 12:36:18 följande:

Oavsett vad man tror på eller inte tror på så är det väl fint att andra kan ha något som ger dom tröst.

Man ska aldrig tvinga på andra sin tro, men det är lika fult att försöka tvinga på andra sin tro att det inte finns något

Vad bra att ingen i den här i tråden gjort sig skyldig till något av det du tar upp i andra stycket då.
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-12 14:44:40 följande:

Allt handlar om försäljning egentligen. När du väljer vänner väljer du ju dem som ger dig mest tillbaka. Du väljer vilka du vill ödsla energi och tid på. Å tid är ju pengar säger man ju.

Vad har det kristendomen att göra? Menar du att du testat alla andra religioner och på något vis rankat hur mycket du får tillbaka?
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-12 19:26:29 följande:

Vad har det kristendomen att göra? Menar du att du testat alla andra religioner och på något vis rankat hur mycket du får tillbaka?

Jag menar att den har stor genomslagskraft. Den började som en liten fjuttgrupp i Israel, och fick till sist hela romarriket att ge upp sina gudar och börja följa kristendomen istället.
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-12 22:28:24 följande:

Jag menar att den har stor genomslagskraft. Den började som en liten fjuttgrupp i Israel, och fick till sist hela romarriket att ge upp sina gudar och börja följa kristendomen istället.

Antingen så finns gud eller så finns gud inte. På vilket sätt kan det du skrev ovan bidra till att komma fram till vad som stämmer?
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-13 08:31:40 följande:
    Antingen så finns gud eller så finns gud inte. På vilket sätt kan det du skrev ovan bidra till att komma fram till vad som stämmer?
    Kejsar Konstantin fick en vision.
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-13 09:20:50 följande:

Kejsar Konstantin fick en vision.

Okej. Låt oss för skojs skull anta att det stämmer. Hur kommer du från det till att gud finns?
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-13 09:23:11 följande:
    Okej. Låt oss för skojs skull anta att det stämmer. Hur kommer du från det till att gud finns?
    Har du varit en katedral någon gång?
Svar på tråden Man kan alltid vända sig till Jesus