Man kan alltid vända sig till Jesus
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
På riktigt? Argumenterar du på riktigt att din religion är bättre än andra för att den säljer mer? Är din religion i sig så kass att du måste du gå den vägen?
Nu slår du en rejäl kullerbytta. Du har ingen gubbe i mitt huvud så du kan inte uttala dig om vilket fack jag tycker att du tillhör.
Men egentligen kan du, eftersom jag skriver det. Att du bara struntar i det är lite konstigt.
Men helt klart är du som vilken extremist som helst.
Oavsett vad man tror på eller inte tror på så är det väl fint att andra kan ha något som ger dom tröst.
Man ska aldrig tvinga på andra sin tro, men det är lika fult att försöka tvinga på andra sin tro att det inte finns något
Allt handlar om försäljning egentligen. När du väljer vänner väljer du ju dem som ger dig mest tillbaka. Du väljer vilka du vill ödsla energi och tid på. Å tid är ju pengar säger man ju.
Vad har det kristendomen att göra? Menar du att du testat alla andra religioner och på något vis rankat hur mycket du får tillbaka?
Jag menar att den har stor genomslagskraft. Den började som en liten fjuttgrupp i Israel, och fick till sist hela romarriket att ge upp sina gudar och börja följa kristendomen istället.
Kejsar Konstantin fick en vision.