• Anonym (Tro)

Man kan alltid vända sig till Jesus

I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.

• Svar på tråden Man kan alltid vända sig till Jesus
  • Anonym (Loe)
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 13:44:36 följande:
    Det kan se mörkt ut. Det kan se nattsvart ut. Men ändå ordna sig.

Eller så gör det inte det, finns massor av fall där det inte "ändå ordnar sig". 

• Anonym (Tro)
    Erika71 skrev 2021-03-11 13:46:28 följande:

Kan du berätta mer konkret? Hur levde och mådde du innan du fick Jesus i ditt liv och hur har det förändrats? Kan dina nära se en förändring hos dig eller finns allt bara i ditt inre?

Det märks utåt också. Man börjar bry sig mer om andliga ting, och får en annan syn och attityd till livet. Innan kunde jag till exempel sitta framför Let's Dance på fredagskvällarna. Nu får jag kväljningar av att titta på sånt.
  • Mandel

För er som lägger era bekymmer i Jesus händer vill jag bara påminna om att han har hål i båda... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Erika71
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 13:52:52 följande:
    Det märks utåt också. Man börjar bry sig mer om andliga ting, och får en annan syn och attityd till livet. Innan kunde jag till exempel sitta framför Let's Dance på fredagskvällarna. Nu får jag kväljningar av att titta på sånt.
    Vet du att för en ateist så låter alla religiösa på samma sätt? Alla som säger sig ha mött gud (oavsett religion) känner sig friare, mår bättre, tar livet på större allvar och ändå lockar det inte mig att söka upp någon kyrka eller moské.

Jättebra att du har hittat ett nytt sätt att leva som får dig att må bra, jag har hittat det utan Jesus, visst är det bra att man kan hitta frid på olika sätt?
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 13:52:52 följande:

Jag kollar inte heller på Let's dance men jag tror inte på gud. Så det var ett dåligt exempem. Har du fler? Där du faktiskt kan visa att det har med gud att göra.
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 01:24:06 följande:

"Ty den Gud älskar prövar han."

Vad betyder det?
  • Anonym (Tro)
    Erika71 skrev 2021-03-11 14:08:46 följande:

Vet du att för en ateist så låter alla religiösa på samma sätt? Alla som säger sig ha mött gud (oavsett religion) känner sig friare, mår bättre, tar livet på större allvar och ändå lockar det inte mig att söka upp någon kyrka eller moské.

Jättebra att du har hittat ett nytt sätt att leva som får dig att må bra, jag har hittat det utan Jesus, visst är det bra att man kan hitta frid på olika sätt?

Erika71 skrev 2021-03-11 14:08:46 följande:

Nej alla känner inte en längtan efter något mer.
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-11 14:08:50 följande:

Jag kollar inte heller på Let's dance men jag tror inte på gud. Så det var ett dåligt exempem. Har du fler? Där du faktiskt kan visa att det har med gud att göra.

Köp dig en psalmbok. Sätt dig i fåtöljen hemma och sjung och nynna lite melodier ur psalmerna och ha lite kontemplation över texten.
  • Anonym (Tro)
    Trent skrev 2021-03-11 14:10:16 följande:

Vad betyder det?

Prövningar stärker våran tro. Att vistas i mörkret skapar en längtan att söka sig till ljuset.
  • Trent
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 15:01:35 följande:

Köp dig en psalmbok. Sätt dig i fåtöljen hemma och sjung och nynna lite melodier ur psalmerna och ha lite kontemplation över texten.

Varför då?
Svar på tråden Man kan alltid vända sig till Jesus