Man kan alltid vända sig till Jesus
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
Jag är en slav. När jag invänder mot hur jag behandlas hänvisar min ägare bara till bibeln och säger att inte ens Jesus talade mot slaveri.
Så varför ska jag vända mig till Jesus?
Jag är en slav. När jag invänder mot hur jag behandlas hänvisar min ägare bara till bibeln och säger att inte ens Jesus talade mot slaveri.
Så varför ska jag vända mig till Jesus?
Om jag inte är en slav och vänder mig till Jesus. Vad kommer han rent konkret att göra då? Och hur vet jag att det är Jesus som gör det?
Om jag inte är en slav och vänder mig till Jesus. Vad kommer han rent konkret att göra då? Och hur vet jag att det är Jesus som gör det?
"Den, som söker, upphör icke att söka, till dess att han finner,
och när han finner, blir han bestört, och när han är bestört,
blir han förundrad och blir konung över alltet"
"Den, som söker, upphör icke att söka, till dess att han finner,
och när han finner, blir han bestört, och när han är bestört,
blir han förundrad och blir konung över alltet"
Den som vänder sig till Jesus får kraft.
Jesus är bara ett namn av många som. Försöker förklara det som ligger bortom vår egna existens. Vi är levande varelser, vi förstår inte döden. Vad den innebär. Det skrämmer oss. Det finns fler vägar än en specifik religion eller religion överhuvudtaget. Syfte är bra. Legacy är bättre. Jesus är inte inblandad. Det kan vara en Gudomlig skapare i form av en femåring med ett förstoringsglas. Vi vet inte.
"Känn det, som är inför dig, och det som är fördolt, skall
bliva uppenbart; ty det finns intet, som är dolt, som icke skall bli
uppenbart."
Jesus är bara ett namn av många som. Försöker förklara det som ligger bortom vår egna existens. Vi är levande varelser, vi förstår inte döden. Vad den innebär. Det skrämmer oss. Det finns fler vägar än en specifik religion eller religion överhuvudtaget. Syfte är bra. Legacy är bättre. Jesus är inte inblandad. Det kan vara en Gudomlig skapare i form av en femåring med ett förstoringsglas. Vi vet inte.
"Om de, som (försöka) övertala er, säga: 'Se, kungariket är i himlen',
då skola himlens fåglar vara före er.
Om de säga er: 'Det är i havet',
då skola fiskarna vara före er;
men riket är i ert inre och är i ert yttre.
När ni känna er (själva), då skall man känna er, och ni skola veta,
att ni äro den levande Faderns barn.
Om ni icke skola känna er (själva),
då äro ni i fattigdom, och ni äro fattigdomen."