Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

    Jag fick en örfil, gjorde jag fel?

    Nomanisanisland skrev 2021-03-10 16:03:52 följande:
    Ett annat sätt att undersöka om det är ett val är - hade han klippt till istället för att sträcka sig efter klockan om det var en HA-medlem som råkade ha ner klockan istället?
    Om svaret är nej på den frågan har han redan gjort en riskbedömning innan han väljer att misshandla sin flickvän.
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 15:03:07 följande:

    Lärde du dig något av smällen? Kommer du att tappa klockan i golvet igen?


    Så här skrev du.
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 16:13:36 följande:
    Sluta förtala, nått sånt har jag inte gjort. Du bryter emot lagen.
    Du implicerar alltså att det skulle finnas något rimligt och pedagogiskt med att TS kille väljer att misshandla henne.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 14:19:03 följande:
    Jag säger ju bara som det är. Många kvinnor dras till våldsamma män. Jag tror det är något biologiskt. 
    Nej det gör du inte. Du blandar ihop dominans med våldsbrottslighet.
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 16:30:34 följande:
    Nyfikenhet.
    Fast premissen för din fråga är ju helt befängd? Varför skulle hon lära sig något av att hennes kille slår henne i ansiktet för att han lagt sin klocka på ett dumt ställe?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 16:52:48 följande:

    Jag undrar om allt riktigt framgår ur trådstarten. 

    Någonting måste väl TS gjort fel eftersom hon fick en rungande örfil? 


    Du fortsätter att sprida våldsonanistisk dynga. Den som gjorde fel var den som valde att misshandla TS i ansiktet. Om TS gjort något annat fel eller inte vet vi inte och är heller inte relevant. Det är lika fel att slå folk i ansiktet ändå. Och det fattar du också om du använder huvudet till något annat än bara dumstrut och foliehatt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 16:52:48 följande:

    Jag undrar om allt riktigt framgår ur trådstarten. 

    Någonting måste väl TS gjort fel eftersom hon fick en rungande örfil? 


    Du fortsätter att sprida våldsonanistisk dynga. Den som gjorde fel var den som valde att misshandla TS i ansiktet. Om TS gjort något annat fel eller inte vet vi inte och är heller inte relevant. Det är lika fel att slå folk i ansiktet ändå. Och det fattar du också om du använder huvudet till något annat än bara dumstrut och foliehatt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 16:52:48 följande:

    Jag undrar om allt riktigt framgår ur trådstarten. 

    Någonting måste väl TS gjort fel eftersom hon fick en rungande örfil? 


    Som sagt örfila dig själv istället till lite vett och stoppa in svansen i byxorna igen.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 16:52:48 följande:

    Jag undrar om allt riktigt framgår ur trådstarten. 

    Någonting måste väl TS gjort fel eftersom hon fick en rungande örfil? 


    Vad får dig att landa i en så genomidiotisk slutsats som att all misshandel som alla utsatts för är välförtjänt och proportionerlig?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:05:05 följande:
    Jag tror ändå det kan vara så att hon inte fullgjort sina äktenskapliga plikter. Hade varit intressant att höra den andra versionen.
    Fast är du helt bäng? Det ger honom väl inte mer eller mindre rätt att misshandla henne genom att slå henne i ansiktet? Vad nu äktenskapliga plikter har med saken att göra?
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 17:07:04 följande:
    En liten åthutning utan tvekan. Det är också tydligt samhällsaccepterat kan vi se lite varstans. Har sett det tusentals gånger på tv när en kvinna örfilar en man. Det har aldrig lett till några rättsliga åtgärder så vi får anta att örfilar även är okej andra vägen. Allt annat är sexism.
    Ingetdera är förstås okej i verkligheten. Och som sagt är du så glad i örfilar, örfila dig själv istället för att sprida dynga här.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:10:05 följande:
    Ja, det har du rätt i. Det måste vara jämställt. På TV visas ofta hur kvinnor örfilar män, men skulle motsatsen visas på TV är det tydligen att jämställa med våldsporr?
    Vad svamlar du om? Håll dig till ämnet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:14:38 följande:
    Skulle kunna vara vad som helst. Slarvat med städning, fönsterputs, maten eller något. Missat att stryka skjortorna på rätt sätt. Inte kul om det är ett veck på fel ställe. 
    Skulle även kunna vara så att hon vägrat släppa till i sängen. Jag vet inte, bara gissningar från min sida nu. 
    Vad har det med något att göra? Han får väl sköta sin del av hushållet och se till att hon blir intresserad av att ha sex? Men det är ju rätt uppenbart att du bara är ett praktpucko som tramsar sönder tråden.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:17:17 följande:
    Skrattande Du får passa dig så du inte får en släng med öppen blöja tvärs över ansiktet med okänt innehåll SkrattandeSkrattande
    Nu har du spårat fullständigt (även om det inte förvånar mig att du hotar med kränkningar, du verkar som sagt oförmögen att förstå hur man beter sig)
  • Nomanisanisland
    Anonym (Flexnäs) skrev 2021-03-10 17:22:43 följande:
    Kan ju vara så att han redan sköter sin bit av hushållet. Det är faktiskt ett visst jobb med att köra bilen genom automattvätten och lämna in tipskupongen varje vecka. Det är antagligen så att han drar in merparten av pengarna till hushållet dessutom. 
    Som sagt gå någon annanstans och tramsa. Du vet ju inte vad du svamlar om.
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 17:24:26 följande:
    Din blöjpervertion delas tyvärr inte. Nyreggat konto som rapar upp inlägg om vuxna i blöjor. Jag har hört att det är en grej förr vissa.

    Misströsta icke, jag ska inte döma dig för dina böjelser. Du kan säkert hitta likasinnade att dela ditt intresse med även om det denna gång blev stolpe ut.
    Du håller dig till kvinnomisshandeln?
  • Nomanisanisland
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 17:07:04 följande:
    En liten åthutning utan tvekan. Det är också tydligt samhällsaccepterat kan vi se lite varstans. Har sett det tusentals gånger på tv när en kvinna örfilar en man. Det har aldrig lett till några rättsliga åtgärder så vi får anta att örfilar även är okej andra vägen. Allt annat är sexism.
    Fast här förespråkar du ju just den misshandel som du anklagar mig för förtal när jag säger att du förespråkar den. Hur ska du ha det?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Nina) skrev 2021-03-10 19:46:01 följande:

    Låter ju inte kul att få en örfil bara sådär, men det kanske var något som hände innan? Något som gjorde att han var arg? 


    Vad har det med saken att göra? Då får han väl ta upp det som en vuxen människa, inte börja veva.
Svar på tråden Jag fick en örfil, gjorde jag fel?