Inlägg från: NatMar005 |Visa alla inlägg
  • NatMar005

Bli ihop med exet?

Jag har 2st ex som jag är god vän med idag. Nu bor de bägge en bra bit ifrån mig och min sambo så det var längesen vi träffades. Men vi hörs emellanåt och skiter sig livet så är de bägge personer jag kan anförtro mig åt och vice versa. Vi var aldrig lämpade som partners egentligen men var vänner innan vi blev ett par - kanske spelar det in? Vi gjorde slut ömsesidigt, relationerna var relativt korta och med både respekten och tilliten intakt. Detta var nog avgörande. Min sambonhar absolut inget problem med dessa relationer. Vi umgås mycket med hans ex som han har ett barn med sedan tidigare och vi bor nära varandra. Vi alla har känt varandra sedan tonåren.

Vi hör till skaran som har ett jättefint samarbete kring barnen och dessutom umgås för att vi faktiskt trivs tillsammans. Tycker mycket om min sambos ex, hon är en fantastiskt mamma och vän. Jag har haft tur! Relationer är svårt och ju äldre jag blir desto mer har jag förstått hur svårt det är att hitta riktigt bra vänner så när de visar sig håller jag hårt i dem oavsett bakgrund.

Min sambo har aldrig varit svartsjuk på min vänskap med mina två ex, men ingen av oss har heller gett honom någon anledning till det. Både jag och de ser till så att vänskapen inte påverkar vår kärleksrelation negativt. Jag tror sällan det är så svart på vitt, något här i livet.

Svar på tråden Bli ihop med exet?