Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Bli ihop med exet?

Jag valde "annat" eftersom din fråga ligger under otrohet men det enda du tar upp i frågeställningen är vem som blir ihop med vem vilket är mer ett antingen eller val istället för den verkliga frågeställningen kring otrohet... att vara ihop med flera åt gången utan sin partners vetskap, vilket är snarare är ett sätt att slippa göra ett val.

Jag har inga som helst problem med att min partner umgås med ett ex eller med vilken man hon vill så länge jag inte tror att de vill göra mer än bara umgås.

Om jag tror att min partner vill ha sitt ex tillbaka så ber jag henne bestämma sig en gång och för alla eller dra.

Om jag tror att min partner vill vara med mig OCH knulla sitt ex med så ber jag henne dra och skaffar mig någon som nöjer sig med en partner. Jag vill inte leva i ett öppet förhållande, varken vetandes eller ovetandes.

• Anonym (jag)
    Tecum skrev 2021-03-09 18:21:32 följande:
    Ja, men det kräver ju att partnern är beredd att vara otrogen. Och är hen det kan det lika gärna vara med någon annan person som denne finner attraktiv.
    Absolut, men ex är nog i en kategori för sig för där är redan en del av isen bruten.
    Det finns ju en anledning att vara otrogen med ex är så poppis, stor del av "jobbet" är ju redan gjort och det är bara att hoppa in i leken igen. Bekvämt.
  • Anonym (jag)
    Fjäril kär skrev 2021-03-11 07:18:22 följande:

Att vara otrogen med ett ex är inte så vanligt som folk vill ge sken av.

Jag tror och har upplevt i min omgivning att det oftast handlar om gränslösa ex som skapar en osäkerhet och svartsjuka hos den nya. Som i sin tur faktiskt många gånger skapas av svartsjuka hos exet som inte längre får den uppmärksamhet hon varit van med.

Tänk på alla trådar om bonusfamiljer där exet ofta är en häxa och det ofta handlar om just detta, gränslöshet och att vakta det man anser är sitt revir. Man går hellre in och drar det till sin spets och förstör samarbete med barnen än att backa undan och inse att gräddfilen/räkmackan nu är slut och man inte längre kan räkna med att bli särbehandlad och komma först bara man viftar med kjolen lite...

Jo sånt händer tyvärr oxå alldeles för ofta, men är inte det många ggr minst lika mycket pga en feg partner som inte kan sätta gränser och säga ifrån?

Häxor till ex är ju främst upp till den som haft/har en relation till dem att hantera kan jag tycka, och det är oftast när man misslyckas med det som det leder till såna problem.
Svar på tråden Bli ihop med exet?