• Anonym (M)

Mindre sex ju längre tillsammans?

Tror det är väldigt varierande för hur man har det med sexlivet men jag tror många inte har det så glimrande som de vill att det ska låta som.

Vi har varit ett par i över 35 år och vi har i stort sett aldrig sex längre, vi tappade bort varandra när barnen var små sen blev det allt svårare att hitta tillbaka. Nu har min fru kommit i klimakteriet med följd av torra slemhinnor, svettningar och en allmänt konstig kropp. Hon jobbar också som sjuksköterska och hennes jobb är sjukt krävande och stressigt och när jag än tar initiativ så är det fel eller inte passar så jag har faktiskt helt gett upp. Onanerar till porr och det är rätt kravlöst och skönt faktiskt, visst kan jag sakna sexet men samtidigt är det sjukt skönt att inte bli ständigt besviken på att få ett nej rakt upp i ansiktet. 

• Anonym (M)
    Anonym (Minskad sexlust i längre relationer) skrev 2021-03-03 06:24:12 följande:
    Hur ser ert liv u t i övrigt, barn, hus, osv?

Att få barn tillsammans verkar ju vara en sexdödare inte bara pga det praktiska utan även pga att man slutar se varandra som sexpartners o övergår till att helt se varandra som föräldrar och samarbetspartners.
    Det var nog det som dödade vårt samliv mest, min fru fokuserar hela tiden på nya saker, först gick hon upp i barnen, sen sitt jobb, sen blev barnen stora då vakar hon ändå över dom och nu sen klimakteriet, hon letar hela tiden upp nya saker som oroar och tar all hennes tankekraft i anspråk.

Hon kan aldrig slappna av och bara vara kvinna, se sig själv och försöka se sin egna lust och aptit. Jag tror inte ens hon försöker med det längre.
Svar på tråden Mindre sex ju längre tillsammans?