• majumea

Om varannan vecka blir mer

Jag är sambo sen ett år tillbaka och har en 15-åring varannan vecka. Det går bara fint. Men ibland tänker jag att när hen är t.ex. 17 kanske hen vill vara mer hos en förälder. Om det råkar vara jag, är det nåt som bonusföräldern kan lägga sig i? Sambon flyttade in på premisserna varannan vecka och tycker det är alldeles tillräckligt..

• Svar på tråden Om varannan vecka blir mer
  • majumea

Jag har nog tänkt i bakhuvet att många tonåringar väljer själva när dom blir äldre men det har sambon aldrig reflekterat över. Men det kanske är vanligt att barnen bor exakt varannan vecka tills dom flyttar hemifrån?

• majumea
    Anonym (G) skrev 2021-03-01 11:03:05 följande:

Frågan är ju också varför sambon tycker att varannan vecka är tillräckligt?

Om barnet är stort kanske hen inte anser barnet som störande och heller inte bryr sig om hur mycket barnet är där?

Än så länge är tonåringen väldigt snäll och fin och är mest på sitt rum. Dock har sambon utflyttade barn sen länge och är van vid den friheten. Så han sökte egentligen en person med utflyttade barn men råkade bli kär i mig... ;) Så så fort det blir extradagar så tycker sambon att det är jobbigt, men jag fattar inte riktigt varför.
Svar på tråden Om varannan vecka blir mer